حمایت مستقیم و غیرمستقیم دانشگاه از طرح های پژوهشی و فناورانه

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۳۱۷۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۹
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از کسب عنوان حامی مالی برگزیده پروژه های فناورانه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان مرکزی خبر داد.
حمایت مستقیم و غیرمستقیم دانشگاه از طرح های پژوهشی و فناورانه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی صالحی گفت: در هفتمین فن بازار ملی سلامت کشور که در تاریخ 11 و 12 دی ماه به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان مرکزی به عنوان حامی مالی برگزیده پروژه های فناورانه منتخب شد.

وی افزود: این صندوق به عنوان یک نهاد غیر دولتی وظیفه تامین مالی در زیست بوم اقتصاد نوآوری کشور را بر عهده دارد و با هدف ارائه خدمات مالی، اعتباری، توانمندسازی و کارگزاری در حوزه پژوهش، فناوری، صنایع خلاق و دانش بنیان مطابق با اساسنامه مصوب هیات وزیران در سال 1396 تاسیس شده و در سطح ملی فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از ابتدای تاسیس صندوق، به عنوان سهام دار در تشکیل آن مشارکت داشته و از سال 1400 به عنوان عضو هیات مدیره در حمایت از فعالیت های صندوق نقش موثری دارد.

دکتر صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین به عنوان نماینده وزارت بهداشت، عاملیت و راهبری پروژه های فناوری سلامت در استان را اجرا و نظارت می نماید.

شایان ذکر است صندوق پژوهش استان با آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات در سال 1400 به صورت دانش بنیان تایید شده است.

مسعود بهرامی، خبرنگار وب دا مرکزی - معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۲ )

نظر شما :