افزایش شتاب اجرای طرح های پژوهش و فناوری در معاونت تحقیقات فناوری

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۷ کد : ۳۲۱۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۳
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش سرعت طرح های تحقیقاتی و برنامه ریزی برای تسهیل انجام آنها و رویدادهای مهم پژوهشی  در شش ماهه گذشته خبر داد.
افزایش شتاب اجرای طرح های پژوهش و فناوری در معاونت تحقیقات فناوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی صالحی گفت: در شش ماهه گذشته با اجرای تمهیدات لازم در جهت افزایش سرعت بررسی و نهایی شدن طرح های تحقیقاتی، موفق به انجام تعداد زیادی از پروپوزال های طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های فناورانه که مدت ها در صف انتظار دریافت کد اخلاق بودند، را در کمیته بررسی و مصوب کرده ایم.

وی با تاکید به برگزاری جلسات فشرده به صورت هفتگی، افزود: تلاش کردیم که با حل مشکلات ابتدایی که متاسفانه در گذشته دامن گیر اجرای پروژه های تحقیقاتی بوده، بتوانیم گام های بلندی در جهت افزایش تولید علم از طریق انجام مگا پروژه ها و پروژه های ملی برداریم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این راستا در حال برنامه ریزی در جهت اجرای انجام مطالعات ملی هستیم؛ همچنین در این مدت برنامه ریزی در جهت هدفمند کردن مطالعات رجیستری ها و ایجاد برنامه ها انجام گردیده است.

دکتر صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با سازماندهی مطالعات ثانویه در جهت انجام این مطالعات با هدف ارتقای رتبه علمی دانشگاه برنامه ریزی کافی انجام و کارگروه تخصصی در این حوزه نیز تشکیل گردیده است.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از دیگر دستاوردهای پژوهشی در مدت اخیر می توان به برگزاری موفقیت آمیز کنگره میان دوره ای جراحان مغز و اعصاب کشور، کسب رتبه دوم در رجیستری استروک و کسب عنوان حامی مالی برگزیده پروژه های فناورانه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان مرکزی می باشد، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت اقداماتی نوین برای اولین بار در معاونت تحقیقات و فناوری انجام شده است که، بازدیدهای متناوب و مستمر از مراکز و دانشکده ها در جهت رفع موانع و مشکلات پژوهشی، برگزاری مستمر هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشکده ها و معاونین پژوهشی، راه اندازی هسته تحقیقاتی جمعیت، نشست های مشترک با دفاتر خارج از دانشگاه از جمله دفتر ارتباط با صنعیت دانشگاه اراک و برگزاری آئین تجلیل از بانوان پژوهشگر و نیز برگزاری صبحانه های کاری با پرسنل در جهت رفع مشکلات اشاره نمود.

وی در پایان افزود: امیدواریم در ادامه با تلاش مستمر و لطف خداوند متعال بتوان در راستای بهبود پژوهش در سلامت گامی در جهت ارتقای سلامت مردیم شریف استان برداریم.


( ۲ )

نظر شما :