آشنایی کارشناسان بهداشت حرفه ای با عوامل زیان آور شیمیایی

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۳۲۳۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۵
کارگاه آموزشی ۴ روزه ای برای کارشناسان بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع اراک برگزار و توصیه های لازم به آنان برای کاهش خطرات احتمالی داده شد.
آشنایی کارشناسان بهداشت حرفه ای با عوامل زیان آور شیمیایی

به گزارش وب دا مرکزی، کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: رعایت نکات ایمنی هنگام کار با مواد شیمیایی و مواد آزمایشگاهی به منظور حفظ سلامت افراد و کارکنان لازم و ضروری است.

مهدی حمزه لوئیان افزود: هنگام کار کردن با مواد شیمیایی خطراتی غیرقابل پیش بینی وجود دارد، اما می‌توان با رعایت نکات و دستورالعمل‌هایی این خطرات را به حداقل کاهش داد؛ برای این کار نیاز است که افراد با این نوع خطرات آشنا باشد و آگاهی کافی داشته باشند؛ هنگام کار با مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی نیز باید در مورد طرز استفاده و نگهداری از آنها اطلاعات کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع و کارگاه‌های سطح شهرستان اراک و برخی از شهرستانهای استان به صورت تئوری و عملی با آخرین اطلاعات و راهکارهای موجود در زمینه کنترل عوامل زیان آور شیمیایی محیط کار و بررسی اشکالات و نحوه اصلاح و رفع عیوب سیستم های تهویه در محیط کار با تدریس دکتر فرهاد قمری، عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت، آشنا شدند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش اطلاعات و آگاهی همکاران شاغل در صنایع، میزان خطرات و خسارات احتمالی کار با این مواد به حداقل و کمترین حد ممکن برسد و سطح ایمنی کارشناسان شاغل در صنایع بالات برود.

بهروز قنبری، خبرنگار وب دا مرکزی - مرکز بهداشت شهرستان اراک


( ۱ )

نظر شما :