تقدیر استاندار مرکزی از تیم درمانی نجات جان مادر پرخطر و نوزادش در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی اراک

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۲ کد : ۳۲۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۴۰
سید علی آقازاده استاندار مرکزی طی جلسه ای از تیم درمانی نجات جان مادر پرخطر و نوزادش در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی اراک تقدیر و تشکر کرد.
تقدیر استاندار مرکزی از تیم درمانی نجات جان مادر پرخطر و نوزادش در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی اراک

چهار روز از آخرین ماه زمستان ۹۷ گذشته بود که مادری ۳۱ ساله به همراه همسرش از یکی از روستاهای شهر های همسایه به بیمارستان آیت الله طالقانی اراک مراجعه می کند.

هر دو خسته سفر بودند و کمی مضطرب و نگران، کمی که پیش همسرش نشستیم درد و دلش آغاز شد، می گوید سرمای زمستان را در گرمای زندگی بخش تولد فرزندمان محو کرده بودیم که با نپذیرفتن همسرم، در این شرایط از طرف بیمارستانهای چند شهر، یاس و نا امیدی بر ما چیره گشت.

مرد که نا امید از مراجعه به چند بیمارستان برای انجام زایمان همسرش است، می گوید: همسرم سابقه روماتیسم قلبی و تعویض ائورت (بیماری تاکایاسو) دارد که در سال 1393 این عمل را در شهر اصفهان انجام داده است، برای زایمان به چند بیمارستان در استان مان مراجعه کردیم، اما به محض اینکه سابقه بیماریش را متوجه می شوند از پذیرشش سر باز می زنند.

تازه سفره دلش باز شده بود، سرش را پایین می اندازد و در حالی که اشک شوق در چشمهایش حلقه زده است با لبخندی ادامه می دهد؛ به صورت شخصی با شرایط بد همسرم، فشار خون بالا و شروع دردهای زایمانی به مرکز طالقانی اراک مراجعه  کردیم که بلافاصله همسرم توسط تیم درمانی حاضر در بخش اورژانس ویزیت و تحت مراقبت قرار گرفت و حالا فرزندی را در آغوش داریم که داشتن آن را مدیون زحمات پزشکان و پرسنل بیمارستان های طالقانی و امیرالمومنین اراک هستیم.

با توجه به شرایط اورژانسی و سوابق بیماری مادر، تیم پزشکی شامل متخصص زنان مقیم، متخصص روماتولوژی، متخصص قلب، متخصص بیهوشی و رییس بیمارستان طالقانی تشکیل و پس از بررسی و انجام اقدامات اولیه برای بیمار، تصمیم بر ختم بارداری در مرکز مجهز به بخش  ccu  و بخش icu   open  heart  بیمارستان امیرالمومنین گرفته می شود.

بیمار با رعایت تمامی احتیاطات لازم و تجهیزات کامل با همراهی متخصص زنان و بیهوشی به بیمارستان  امیرالمومنین(ع) منتقل می شود و با پیش بینی تمامی موارد ایمنی تحت عمل جراحی سزارین  قرار می گیرد و پس از عمل در بخش  icu   open  heart بستری و مراقبت های پس از عمل انجام  می شود و نوزادی در آغوش پدر و مادر خود آواز زندگی را می‌سراید.

"جا دارد از زحمات بی دریغ پزشکان، متخصصین، پرسنل و مسئولین بیمارستانهای طالقانی و امیرالمؤمنین (ع) اراک که این مسئولیت بزرگ را پذیرفته و به صورت هماهنگ و با انجام یک کار تیمی و منسجم و با تلاش و تخصص خود آرامش و سلامت را به هم استانی ها و هموطنان عزیزمان هدیه می دهند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم"

کلید واژه ها: مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک نجات جان مادر پرخطر و نوزادش استاندار مرکزی سید علی آقازاده


( ۲ )

نظر شما :