تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت استان مرکزی بسیاری از خط قرمزها را رد خواهد کرد + فیلم

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۸ کد : ۳۳۰۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مطابق دستور وزارت بهداشت، دانشگاه موظف به تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت استان مرکزی شد.
تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت استان مرکزی بسیاری از خط قرمزها را رد خواهد کرد + فیلم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی بیان کرد: قرارگاه نظارت بر سلامت استان مرکزی تاکنون به مسئله زیرمیزی ها و استفاده از کارتخوان در مطب ها ورود کرده است.
وی افزود: با فعالیت این قرارگاه از بسیاری خط قرمزها عبور کرده ایم؛ این قرارگاه به مسئله زیرمیزی ها، استفاده از کارتخوان در مطب ها، فضای مجازی و عفاف و حجاب ورود کرده و افراد حاضر در این قرارگاه قدرت تصمیم گیری بالایی دارند.
وی ادامه داد: در حوزه زیرمیزی ها، تعرفه های پزشکی از اردیبهشت ماه سال جاری تا امروز تغییر نکرده است و این امر احتمال انحراف مسیر را ایجاد می کند.
دکتر امانی افزود: در خصوص استفاده از کارتخوان جلساتی گذاشته شده است، بحث در این حوزه بسیار پیچیده است، که جهت ساماندهی این موضوع نیاز به هم افزایی سایر دستگاه های ذیربط است؛ هرچند که دانشگاه همکاری لازم را در این زمینه داشته است و اکثر پزشکان نیز استفاده از کارتخوان را رعایت می کنند، ولی به تناسب قوانین با متخلفان برخوردخواهدشد، متخلفان در این حوزه شناسایی شده اند و پرونده ی آنها در حال تکمیل و رسیدگی می باشد.
وی تاکید کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای گذشته بیشتر شده و لازم است که در روزهای آینده مراقبت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی تنها استانی است که ۷ پایگاه اورژانس را در طول ۶ ماه افتتاح کرده است که اورژانس هوایی استان ما بزرگترین اورژانس هوایی کشور است.
وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی اراک جزو دانشگاه برتر کشور در امر پرداخت مطالبات است و در پرداخت کارانه نیز جزو دانشگاه های برتر هستیم؛ مطالبات اصلی از بیمه تامین اجتماعی همچنان باقی است که این مشکل مربوط به استان ما نیست و مشکل کشوری است و از دکتر سهرابی مدیر درمان تامین اجتماعی بابت همکاری خوبشان کمال تشکر را دارم؛ همچنین ۳ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج پرداخت شد که از دکتر جیریایی و بیمه سلامت بابت حمایت هایشان تشکر میکنم.
وی افزود: در دوره ای در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک رزیدنت های سطح ۱، ۲ و ۳ در اتاق عمل اقدام به جراحی می کردند، البته این جراحی ها مشکلی ندارد اما به هر حال جراح یا استاد باید در اتاق عمل حضور می داشت، که جلوی این اقدامات را گرفته شد و مسلما در مقابل این اقدامات مقاومت صورت می گیرد؛ در اجرای قوانین بسیار جدی هستیم و صرفا به دنبال کمک به دانشگاه و مردم هستیم؛ امسال ۶۵ پزشک برای گذراندن طرح، جذب استان شده اند و باید ضریب ماندگاری پزشکان را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: در پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک با دو راهکارمواجه بودیم؛ راهکار اول: تعطیلی پروژه و مباحث حقوقی و بررسی عملکرد پیمانکاران قبلی، راهکار دوم: عدم تعطیلی پروژه و پیشرفت کار و به صورت همزمان رسیدگی به مباحث حقوقی که دانشگاه راهکار دوم را انتخاب کرد و نتیجه ی آن پیشرفت قریب به ۸۷ درصد پروژه می باشد.
 در حال حاضر پروژه با مشکل مالی مواجه نیست و از بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی تصویب شده در سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، اما همچنان با مشکلات متأثر از گذشته روبرو هستیم و حتی نقشه ۱۵ سال پیش نیازمند اصلاحاتی بوده است که میزان پیشرفت را کند می کند.
وی با اشاره به اینکه پروژه ولی عصر تا  سال آینده از نظر ساختمانی تکمیل خواهد شد و سپس وارد تجهیز آن می شویم، یادآور شد: پروژه خیرساز بیمارستان زنان و زایمان پیشرفت خوبی دارد که در سال آینده به اتمام می رسد، البته این پروژه در گذشته به عنوان یک مرکز هدفگذاری شده، اما با توجه به قدمت بیمارستان آیت الله طالقانی فعلی، این مرکز در حال توسعه و تغییر است که بتوانیم بخش زنان و زایمان را کاملا منتقل کنیم. پروژه مهم بعدی پروژه ی دیالیز است که به لطف خدا پیشرفت خوبی داشته است.
دکتر امانی خاطرنشان کرد: یک نقشه جامع برای بیمارستان امیرکبیر وجود دارد، این بیمارستان از نظر مساحت زمین مشکلی ندارد، در حال حاضر پروژه خاصی تعریف نشده و بعد از تکمیل پروژه های مذکور به تکمیل پروژه های آینده اقدام خواهد شد. 


لینک دانلود فایل

نظر شما :