تفاهم نامه همکاری ژاپن و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی امضاء شد

۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۱ کد : ۳۳۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۰۷
تفاهم نامه همکاری ژاپن و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با حضور توروموریکاوا وزیر مختار سفارت ژاپن، اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی امضا شد.
تفاهم نامه همکاری ژاپن و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی امضاء شد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، توروموریکاوا وزیر مختار سفارت ژاپن در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین منابع مالی در راستای تأمین تجهیزات فیزیوتراپی برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، گفت: این تفاهم نامه در راستای تأمین منابع مالی تهیه تجهیزات و وسایل و ملزومات فیزیوتراپی در کلینیک باغچه بان  است.

وی ضمن ابراز خوشحالی از انعقاد این تفاهم نامه و همکاری فی ما بین با دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است و به همین منظور حوادث ناشی از کار در این استان می تواند بالا باشد، سفارت ژاپن تصمیم گرفت با دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی این تفاهم نامه نامه را به امضاء برساند.

سید محمد جمالیان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از این همکاری دو جانبه، گفت: این تفاهم نامه می تواند زمینه ارتقاء سطح بهداشت و درمان را در استان مرکزی ارتقاء دهد و با کمک و همکاری دولت ژاپن می توانیم خدمات ارزنده تری را در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش به مردم شریف استان مرکزی ارائه دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: مقرر شد توروموریکاوا وزیر مختار سفارت ژاپن در آینده ای نزدیک به استان مرکزی سفر کند و از نزدیک از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه بازدید به عمل آورد تا بتوانیم همکاری های دو جانبه و بیشتر و هدفمندتری  را در این زمینه داشته باشیم.

گفتنی است ارزش مالی این تفاهم نامه، 40 هزار یورو  است که به عنوان کمک بلاعوض تامین خواهد شد؛ با امضای این تفاهم نامه، ایران ژاپن نه تنها گام مهمی را در راستای تقویت دو جانبه برداشته اند، بلکه مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده اند.

کلید واژه ها: تفاهم نامه همکاری ژاپن و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی وزیر مختار سفارت ژاپن دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی


نظر شما :