پیشگیری از مسمومیت های غذایی در سفر

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۵ کد : ۳۳۱۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۴
یکی از ناخوشایندترین اتفاق هایی که در سفر لحظات را به کام ما و همراهانمان تلخ می کند، مسمومیت غذایی در سفر است که به راحتی با تغذیه سالم قابل پیشگیری است؛ با رعایت نکات بهداشتی و دقت در انتخاب ها، می توانیم تجربه سفر را برای خودمان و همسفرهایمان شیرین تر کنیم. توجه به مسایل بهداشتی، کار سختی نیست فقط کافیست از برخی موارد آگاهی داشته باشیم و می توان با رعایت چند نکته کوچک، از دردسرهای بزرگ جلوگیری کرد.
پیشگیری از مسمومیت های غذایی در سفر

به گزارش وب دا مرکزی، نسرین یادگاری رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سفر، از خوردن گیاهان و قار چ های خود رو خودداری کنید و گیاهان یا قارچ ها را بدلیل مصرف آنها توسط جانوران، غیر سمی تلقی نکنید؛ زیرا تشخیص گیاهان و قارچ های سمی از انواع بی خطر بسیار مشکل است. 

وی بیان کرد: وقتی در طبیعت مشغول گشت و گذار هستید، از کودکان خود غافل نشوید؛ مسمومیت ناشی از گل ها و گیاهان سمی در کودکان بسیار شایع است و تماس پوست کودکان با برخی از این گیاهان (مانند گزنه) و یا به دهان بردن آنها(مانند دیفن باخیا و خرزهره) منجر به مسمومیت شدید می شود. 

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه نوعی از اسهال میکروبی به دلیل عدم رعایت بهداشت در سفر بسیار رایج است، بیان کرد: همیشه قبل از آماده کردن و یا خوردن غذا، بعد ازاستفاده از سرویس بهداشتی، برداشتن گوشت خام، سیگار کشیدن، لمس کردن حیوانات و دست زدن به زباله ها حتما دست های خود را با صابون یا مایع ضد عفونی کننده بشوید. 

یادگاری با اشاره به اینکه اگر در سفر ناچار شدید در رستوران ها، کبابی ها و ساندویچ فروشی ها بین راهی غذا بخورید، گفت: ابتدا وضعیت بهداشتی محل و کارکنان آن و نیز شرایط نگهداری مواد غذایی در آن مکان را بررسی کنید و در غذا خوری های بین راهی، بهتر است غذاهایی (مثل کباب برگ یا جوجه کباب) را انتخاب کنید که از ترکیب مواد غذایی کمتری تهیه می شوند. 

 

 گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک 


نظر شما :