کاهش ۳۸ درصدی مصدومان چهارشنبه پایان سال ۱۳۹۷ در استان مرکزی نسبت به سال گذشته

۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۵ کد : ۳۳۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۸۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تا ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۲۹ اسفند تعداد مصدومین مربوط به حوادث چهارشنبه آخر سال که در مراکز درمانی استان مورد مداوا قرا گرفته اند، جمعا ۴۷ مورد بوده است که خوشبختانه این تعداد نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۳۸ درصدی مصدومان چهارشنبه پایان سال ۱۳۹۷ در استان مرکزی نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، ️دکتر سید محمد جمالیان افزود: در سال ۹۷ بیشترین نوع آسیب در حوادث چهارشنبه پایان سال مربوط به سوختگی ها با ۲۴ مورد و خراشیدگی ها با ۲۲ مورد بوده است که خوشبختانه نوع عوارض اکثرا سطحی بوده است.
وی اظهار داشت: بیشترین نواحی آسیب دیده دست ها و چشم بوده است و این در حالی می باشد که آسیب دیدگی در چشم ها نسبت به سال گذشته کاهش ۶۸ درصدی داشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد گروه های سنی آسیب دیده نیز گفت: بیشترین گروه سنی آسیب دیده افراد زیر بیست سال با تعداد ۲۵ مورد بوده اند که به مراکز درمانی استان اعزام و خدمات درمانی لازم را دریافت نموده اند و از لحاظ تفکیک جنسیتی نیز مردان ۳۵ مورد و زنان ۱۲ مورد بوده است.
دکتر جمالیان در پایان بیان کرد: از تعداد ۴۷ مصدوم چهارشنبه پایان سال ۱۳۹۷ در استان مرکزی، ۲ نفر یکی به دلیل مصدومیت از ناحیه چشم و یک مورد هم به دلیل سوختگی درجه یک در بیمارستان های استان بستری می باشند و مابقی مصدومان ترخیص یا بصورت سرپایی درمان شده اند.

کلید واژه ها: مصدومین چهارشنبه پایان سال دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی


نظر شما :