آموزش نکات بهداشتی به زندانیان

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۶ کد : ۳۳۴۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زندانیان باید سفیران سلامت باشند.
آموزش نکات بهداشتی به زندانیان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی برای بررسی مسائل حوزه بهداشت و درمان زندانیان به زندان مرکزی اراک رفت و بیان کرد: در ورودی زندان باید بیماریابی و قرنطینه موثر انجام گیرد تا از بروز مشکلات بعدی در داخل زندان جلوگیری شود.

وی افزود: در هنگام شیوع کرونا، اولین استان و دانشگاهی بودیم که در زندان پایگاه سلامت ایجاد و راه اندازی کردیم که خوشبختانه کمک موثری در پیشگیری و کنترل این بیماری در بین زندانیان داشت.

رییس بهداشت و درمان زندان های استان نیز با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون پایگاه سلامت در این مرکز ۸۵ درصد است، تاکید کرد: در این پایگاه اقداماتی چون آموزش نکات بهداشتی، تزریق واکسن، درمان اعتیاد، هپاتیت و ایدز و سل، غربالگری و تلاش برای کاهش آسیب های کلینیک مثلثی، انجام می گیرد.

دکتر دهقانی خاطرنشان کرد: ترک و درمان اعتیاد در این پایگاه از روز اول تشخیص و غربالگری شروع می شود بطوریکه با تحت درمان قرار دادن حدود ۷۰۰ نفر که هزینه های زیادی را نیز بر دوش دانشگاه و زندان گذاشته، بزرگ ترین مرکز ترک اعتیاد را نیز تشکیل داده است.

وی گفت: هدف از انجام این اقدامات، زندانی عاری از هرگونه بیماری به خصوص هپاتیت سی است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه های درمانی زندانیان رایگان است، افزود: در این پایگاه خدماتی چون دندانپزشکی، روانشناسی و روانپزشکی، کنترل دیابت و فشار خون ارائه می شود.

وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در راه اندازی پایگاه سلامت در زندان سرآمد بوده و تنها و پس از استان مرکزی، استان آذربایجان شرقی (تبریز) اقدام به این کار نموده است و برای مابقی زندانهای کشور، دستورالعمل صادر شده و در مراحل اقدام است که نشان کار جهادی مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی در این زمینه است.

گفتنی است در این بازدید، معاون بهداشتی، رییس دفتر ریاست و رییس مرکز بهداشت اراک و رضا موذن مدیر زندان مرکزی اراک، نظری معاون مدیرکل زندان‌ها، دکتر دهقان مسئول بهداشت و درمان زندان، حسامی رییس بازرسی اداره کل و امیر فراهانی فرمانده یگان حفاظت زندان، دکتر امانی را همراهی کردند.


( ۲ )

نظر شما :