اختصاص مالیات صنایع آلاینده به حوزه سلامت می تواند اثرگذار باشد

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۴ کد : ۳۳۷۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: صنایع آلاینده موظف به پرداخت مالیات و عوارض به شهرداری ها هستند که می توان با سوق دادن بخشی از آن به سمت بهداشت و درمان، بسیاری از چالش های این حوزه را برطرف نمود.
اختصاص مالیات صنایع آلاینده به حوزه سلامت می تواند اثرگذار باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا استان مرکزی بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان علیرغم نزدیکی به تهران از امتیازات مجاورت با پایتخت بی بهره مانده و حوزه سلامت استان با چالش های متعددی مواجه است که تزریق منابع از مالیات صنایع آلاینده می تواند بخش عمده ای را برطرف نماید.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی می تواند چتر نظارتی خود را بر صنایع به خصوص صنایع آلاینده بگستراند و با توجه به اینکه این مجموعه متولی سلامت مردم می باشد، در بازدیدهای خود دقت نظر بالایی خواهد داشت.
استاندار مرکزی نیز در این جلسه، ورود دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان متولی بهداشت و سلامت مردم به مقوله آلایندگی را مسئولانه و شایسته تقدیر دانست، گفت: آلودگی هوای اراک یکی از مسایل کلان استان مرکزی است که تاکنون با اقدامات صورت گرفته بسیاری از عوامل آلاینده در این شهر رفع شده است.
فرزاد مخلص الائمه افزود: آلودگی هوای اراک کلان مسئله است و نباید اجرای طرح‌های مختلف برای رفع این معضل موکول به ساعات اداری شود و دستگاه‌های متولی باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.


( ۱ )

نظر شما :