دیدار دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با حجت الاسلام والمسلمین فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۳۴۴۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۸
کار فرهنگی نیازمند کارگروهی و تیمی است رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حوزه حجاب و عفاف همه باید سهم خود را ایفا کنند.
دیدار دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با حجت الاسلام والمسلمین فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی که به ساختمان امر به معروف و نهی از منکر استان رفته بود در دیدار با اعضای این ستاد بیان کرد: متاسفانه کارهای فرهنگی بدلیل نبود شاخص و معیار مناسب و دیربازدهی، با عدم استقبال مدیران مواجه می شود.
وی افزود: نظام پزشکی می تواند در حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب اقدامات موثر انجام دهد.
وی گفت: در رابطه با پیگیری مسائل مربوط به عفاف و حجاب، چندین جلسه از قرارگاه نظارت بر سلامت که از جلسات مهم دانشگاه است را به این موضوع اختصاص داده ایم.
دکتر امانی در ادامه خاطرنشان کرد: کار فرهنگی یک کار تیمی است و همه باید در حوزه عفاف و حجاب دست به دست هم دهند و این موضوع مهم را با روشی منطقی انجام دهند.
دکتر محمد بیات معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: اقدامات فرهنگی مناسبی در دانشگاه انجام شده که از این نظر یکی از دانشگاه های خوب کشور هستیم، اما این اقدامات را کافی نمی دانیم و معتقدیم ضمن افزایش کمی این برنامه ها، کیفیت آنها نیز افزایش یابد.
وی افزود: کمیته های تخصصی عفاف و حجاب تشکیل و در حوزه های مختلف دانشگاه شرایط را ارزیابی می کنند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه شورای فرهنگی در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعال شده اند و در مراکزی که این شوراها فعال تر هستند، سطح عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی وضعیت بهتری دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی نیز در ادامه، بیشتر شدن برنامه های فرهنگی با عمق و گستردگی بیشتر در دانشگاه را مستلزم هم افزایی و همکاری هرچه بیشتر دانست.
حجت الاسلام والمسلمین فرخی با اشاره به اینکه آیین نامه پوشش حرفه ای در مراکز درمانی باید اجرایی شود، گفت: جلسات شورای امر به معروف در دستگاه های اجرایی باید به صورت منظم و با دستور کارهای اثربخش برگزار گردد.
وی افزود: دشمن در جبهه ی فرهنگی با تمرکز بر موضوع عفاف و حجاب به خصوص کانون خانواده و به ویژه جوانان و دانشجویان برنامه ریزی کرده است و این مسئله وظیفه نهادهای فرهنگی و اقدامات آنها را سنگین تر می کند.
وی در پایان گفت: تعامل مناسب با مخاطبین بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر است و از همین رو پیشنهاد می کنیم اعضای شورای فرهنگی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی، دوره های آموزشی  مخصوصی را با همکاری این ستاد بگذرانند.


( ۱ )

نظر شما :