واکاوی مشکلات جمعیتی در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۷ کد : ۳۴۵۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۸
جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک که به صورت منظم، دوشنبه ها برگزار می گردد، این هفته با حضور میهمان وزارتی با موضوع بررسی مسائل و طرح افزایش جمعیت، برگزار شد.
واکاوی مشکلات جمعیتی در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه ضمن تسلیت شهادت ۱۲ تن از مدافعان امنیت در ماه گذشته و همچنین درگذشت دکتر منصوری، گفت: از تمام تلاشگران و کسانیکه برای اعتلای ایران اسلامی گام برمی دارند، تشکر می کنیم.
دکتر امانی گفت: در بحث جوانی جمعیت و اقدامات صورت گرفته، رتبه برتر را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب نموده ایم که نشان از جدیت و پشتکار در این زمینه در بین معاونین، مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اراک دارد.
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز که به اراک سفر کرده است، گفت: متاسفانه استان مرکزی، جزء استان های سالمند کشور محسوب می شود که باید برای جلوگیری از پیری و مشکلات پس از آن در آینده، فکری شود.
دکتر صابر جباری گفت: حدود ۶۰ درصد از وظایف مقوله و سیاست جوانی جمعیت بر عهده وزارت بهداشت و به طبع آن بر دوش دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته شده است، اما مابقی دستگاه های عضو و مسئول نیز باید با تمام توان وظایف و فعالیت های خود را انجام دهند.
وی افزود: در بسیاری از موارد فعالیت ها و وظایف دستگاه ها در بحث جوانی جمعیت به هم وابسته است و همین مسئله حساسیت و اهمیت همکاری بین بخشی در این زمینه را دوچندان می کند.


نظر شما :