برگزاری جلسه کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۴ کد : ۳۴۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۲۷
جلسه کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه، دکتر جواد نظری معاون بهداشتی و دیگر مسئولان در سالن EOC دانشگاه برگزار شد.
برگزاری جلسه کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه گفت: این جلسه در راستای اخذ تصمیمات ضروری برای بحران های حادث از بارندگی های اخیر در سطح استان و پیش بینی وقوع موارد احتمالی و پیرو جلسه روز گذشته در معاونت بهداشتی دانشگاه، تشکیل شده است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: در جلسه دیروز مقرر شد ۴ تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری ها و کارشناس سلامت روان امروز بازدیدهایی از نقاط حادثه دیده انجام دهند و گزارش بازدیدها در جلسه کمیته بحران ارائه شود.
وی بیان کرد: گزارش های تهیه شده توسط تیم های بهداشتی در جلسه امروز ارائه شد و نگرانی هایی که در مورد آب آشامیدنی در نقاط مختلف وجود داشت بررسی و در نقاطی که مشکل وجود داشت با آبفای شهری و روستایی استان هماهنگی لازم بعمل آمد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: بحمدالله در مباحث بهداشتی مناطق حادثه دیده استان در وضعیت مطلوبی بسر می برند و نگرانی حادی مشاهده نمی شود.
وی ادامه داد: معمولا بعد از سیلاب و طغیان رودخانه ها، یکسری نکات از جمله آب آشامیدنی و مواد غذایی مورد مصرف، گزش توسط حیوانات و قارچ های سمی و خودرو باید مدنظر شهروندان باشد.
دکتر جمالیان در خصوص اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک در روزهای اخیر، گفت: در سطح شهرها بنرهای اطلاع رسانی در خصوص اقدامات قبل، حین و بعد از سیل توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک نصب شده است، همچنین آموزش های چهره به چهره در کانون های سلامت محله، بازرسی های بهداشتی از کلیه نقاط استان، آموزش چهره به چهره توسط بهورزان در اماکن عمومی و شناسایی مادران باردار و انجام مراقب های درمانی و بهداشتی از ایشان در حال انجام است.

کلید واژه ها: کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی اراک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان


( ۳ )

نظر شما :