۱۲۳ مورد بازدید از داروخانه ها و ۱۰۰ مورد بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در طرح ستاد نوروزی سال ۹۸

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۲ کد : ۳۵۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۷۳
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای اجرای طرح ستاد نوروزی در ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان این طرح ۱۷ فروردین ماه ۹۸ از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی به عمل آمده و جمعا ۱۲۳ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۷۷ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه روزی و ۴۶ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردیده است.
۱۲۳ مورد بازدید از داروخانه ها و ۱۰۰ مورد بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در طرح ستاد نوروزی سال ۹۸

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه های خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی جهت انجام آزمایشات نمونه های ارسالی انجام می شود، اجرا شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در طول این مدت از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز 100 مورد بازدید صورت گرفته که 70 مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و 30 مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: در مدت اجرای طرح ستاد نوروزی بیش از 284 نمونه مواد غذایی، بهداشتی و آشامیدنی از سطح عرضه و واحدهای تولیدی به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی ارسال شد و یکهزار و 520 مورد آزمایش میکروبی و آزمایش شیمیایی نمونه برداری شده و مورد آزمایش قرار گرفت که از این تعداد 28 مورد عدم انطباق گزارش شده است.

دکتر علیمرادیان گفت: 65 نفر از بیماران صعب العلاج در ایام نوروز به این معاونت مراجعه نمودند که حدود 188 میلیون ریال مساعدت مالی به این بیماران تعلق گرفت.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته مشکل و تخلف خاصی مشاهده نشده و بخصوص هیچ گزارشی از کمبود دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران در مراکز دولتی اعلام نشده و کمبودی وجود نداشته است.

کلید واژه ها: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک طرح ستاد نوروزی بازدید از داروخانه ها بازدید از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی


( ۲ )

نظر شما :