همکاری تیمی برای حمایت از کودکان نیازمند

۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۹ کد : ۳۵۴۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۱
رییس گروه سلامت مادران جمعیت و باروری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیرو ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی، با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی افتتاح شد.
همکاری تیمی برای حمایت از کودکان نیازمند

به گزارش وب دا مرکزی، اکرم حمزه لویان بیان کرد: به استناد ماده ۶ این قانون، لازم است دستگاه های دولتی مجری قانون برحسب وظایف ذاتی با ایجاد نهادهای مرتبط امکان اجرای قانون و مشارکت تیم حمایتی را فراهم نمایند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از نهادهایی است که در برنامه مراقبت از کودکان زیر ۱۸ سال در گروه های سلامت خانواده، سلامت روان و سلامت  جوانان و مدارس در حوزه معاونت بهداشتی می تواند کودکان در معرض آسیب، خشونت خانگی یا در معرض خطر را با مراقبت های روتین شناسایی کرده و به تیم مجری ماده ۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سطح استان معرفی نماید.
وی تاکید کرد: این اقدام با هدف حمایت اجتماعی و قضایی در اسرع وقت صورت می گیرد و امیدواریم با فعالیت این مرکز به کودکان و نوجوانانی که نیاز به خدمات مناسب دارند، کمک شود.
حمزه لویان گفت: همچنین واحدهای درمانی در سطح استان لازم است با تماس با شماره تلفن شبانه روزی  ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، گزارش کودکان در معرض آسیب یا خشونت را اعلام  نموده و برای حمایت قضایی از آنها در قالب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان درخواست کمک فوری نمایند.
رئیس گروه سلامت مادران جمعیت و باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در این مرکز مددکار، مشاوره و کارشناس خانواده مستقر است و مداخله تخصصی انجام و بدسرپرستان احتمالی شناسایی می‌شوند، گفت: نگهداری از کودکان در این مرکز به صورت موقت انجام می‌شود و شامل کودکان زیر ۶ سال، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.
 


( ۱ )

نظر شما :