جلسه رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک با مجمع نمایندگان استان مرکزی

۱۹ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۷ کد : ۳۵۷۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۹
در جلسه مشترک دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و معاونین دانشگاه با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت حوزه سلامت بحث و تبادل نظر شد.
جلسه رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک با مجمع نمایندگان استان مرکزی

در این نشست نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، از دکتر امانی به دلیل حضور مداوم در شهرستان ها و سرکشی از حوزه سلامت شهرستانها، تقدیر و تشکر کردند.
ولی الله بیاتی رییس مجمع نمایندگان و نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان ضمن تشکر از حضور مداوم مسئولین دانشگاه در شهرستان ها، حضور پزشکان در نقاط محروم و روستاها و ارائه خدمات درمانی را گامی مهم در راستای رضایتمندی مردم دانست.
علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تشکر از تلاش های دکتر امانی و معاونین دانشگاه گفت: پروژه های حوزه سلامت در حوزه انتخابیه سرعت خوبی گرفته و امیدواریم هرچه سریعتر راه اندازی و وارد چرخه خدمت رسانی به مراجعین شوند.
وی پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) را مهمترین پروژه عمرانی استان عنوان کرد و افزود: با توجه به فرسوده بودن ساختمان فعلی بیمارستان، راه اندازی هرچه سریعتر ساختمان جدید در فازهای مختلف مورد انتظار است.
حجت الاسلام والمسلمین سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در حوزه سلامت این دو شهرستان در طی یکسال اخیر، انقلابی رخ داده که جای تقدیر دارد.
حجت اسلام والمسلمین سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس هم ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر در حوزه سلامت این دو شهرستان در خصوص اختصاص پزشک به این شهرستان ها مطالبی بیان نمود.
علیرضا نظری نماینده خمین نیز اقدامات صورت گرفته در دولت آیت الله رییسی در حوزه سلامت را مثبت ارزیابی کرد و از تلاش های صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد.

دکتر امانی در جلسه با مجمع نمایندگان استان مرکزی، ضمن تشکر از حمایت ها و دغدغه مندی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان گفت: کمبود پزشک یک مشکل کشوریست که سالهاست گریبانگیر حوزه درمان کشور است با اینحال از سال گذشته حدود ۴۳۰۰ پزشک در رشته های مختلف  وارد شده اند، اما این مشکل حداقل تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: حدود ۷۰ پزشک هیئت علمی، فوق تخصص و ضریب K  در کل استان جذب شده اند و مشکلاتی که در این زمینه در سایر شهرهای استان وجود داشت از جمله کمیجان تا حدودی مرتفع شده است.
وی ضمن حمایت از دانشکده های خمین و ساوه خاطرنشان کرد: رشد و تکامل بیشتر این دانشکده کمک به ما در مرکز استان است تا بتوانیم تمرکز خود را در سایر شهرستان ها، بگذاریم.
دکتر امانی به پروژه های استان اشاره کرد و توضیح داد: حدود ۱۴۰ پروژه در استان فعال است که در پروژه ولیعصر با تمام مشکلات موجود به علت تغییر پیمانکار، تغییر نقشه و ... از نظر تکمیل تجهیزات هچ مشکلی وجود ندارد و پروژه های بیمارستان خوانساری، بیمارستان زنان، خوابگاه ۲۴۰ نفره و ایجاد خوابگاه متاهلی به سرعت در حال پیشرفت هستند.


( ۲ )

نظر شما :