اجرای طرح سوم پایش مستمر سلامت در ۳ شهرستان آشتیان، تفرش و فرمهین

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۶ کد : ۳۵۹۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۶
رییس شبکه بهداشت و درمان تفرش از اجرای طرح پایش سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک، خبر داد.
اجرای طرح سوم پایش مستمر سلامت در ۳ شهرستان آشتیان، تفرش و فرمهین

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی افزود: طرح پایش سلامت با همکاری انجمن خیرین سلامت تفرش و مشارکت مجمع پزشکان و تعدادی از متخصصین و پزشکان در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فرمهین اجرا شد.
وی بیان کرد: برحسب نیاز شهرستان در هر طرح، پزشکان در تخصص های مختلف به صورت کار خیر، حضور پیدا کرده و به ویزیت بیماران می پردازند.
دکتر زیلابی ادامه داد: در سومین طرح این پایش  پزشکان انکولوژیست، نورولوژیست، گوش و حلق و بینی، اپتومتریست، جراح ارتوپد و زنان حضور داشتند.
وی در پایان تصریح کرد: در سومین طرح پایش سلامت ویروس Hpv(زگیل تناسلی) مورد سنجش قرار گرفت و تعداد زیادی از مراجعین به صورت کاملا رایگان غربالگری شدند؛ در حالیکه هزینه این غربالگری بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است.
دکتر مریم فاضلی متخصص ویروس شناسی پزشکی نیز در خصوص این طرح گفت: در این طرح مراجعین بصورت رایگان مورد غربالگری قرار گرفتند که تعدادی از این غربالگری‌ها مربوط به پیشگیری سرطان‌های مربوط به زنان‌ می‌شد.
 وی افزود: این غربالگری‌ها به منظور بررسی سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی است و با ارائه آموزش‌هایی به مراجعه کنندگان، ابتلای فرد به ویروس پاپیلوما تشخیص داده می شود.
این متخصص ویروس شناسی پزشکی با توضیح درمورد ویروس پاپیلوما به دو نوع خوش خیم و بدخیم، تصریح کرد: بیمارانی که دچار ویروس پاپیلوما بدخیم هستند تحت نظر قرار گرفته و مشاوره‌های لازم به آنها داده می‌شود.
دکتر فاضلی در پایان در خصوص راه های پیشگیری از ابتلا به این ویروس توصیه کرد: با رعایت بهداشت شخصی و تنظیم روابط در چارچوب خانواده می توان از ابتلا به این ویروس جلوگیری کرد.


نظر شما :