برگزاری نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با خبرنگاران و اصحاب رسانه+ فیلم

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۹ کد : ۳۶۷۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۱
نشست خبری دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اصحاب رسانه و صاحبان قلم برگزار شد.
برگزاری نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با خبرنگاران و اصحاب رسانه+ فیلم

به گزارش وب دا مرکزی، در این نشست اصحاب رسانه مسائل و مشکلات مربوط به حوزه سلامت را ارائه و سوالات خود را در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی مطرح کردند.
پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت، جوانی جمعیت، کمبود پزشک و پرستار، کمبودهای دارویی، تکریم مردم در مطب‌ها و درمانگاه ها و پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) از جمله مباحث اصلی مطرح شده در این نشست خبری بود.

 

بهره برداری از ۳۳ پروژه فعال حوزه سلامت در هفته دولت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های فعال حوزه بهداشت و درمان، گفت: در حال حاضر ۱۶۵ پروژه فعال در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که در هفته دولت ۳۳ پروژه بهداشتی، درمانی و اورژانس در شهرستان های مختلف استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
دکتر امانی افزود: در حوزه اورژانس ۵ پروژه افتتاح خواهد شد؛ همچنین ۷ پروژه کلنگ‌زنی نیز در هفته دولت در دستور کار قرار دارد.

 

نصب و راه اندازی نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی در استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با همت خیرین سلامت و اقدام جهادی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان مرحوم سینا رضایی آشتیانی در مراحل پایانی کار است و در مقرر است تا در سال جدید وارد مدار خدمت شود و به عنوان تنها مرکز جامع زنان استان پس از بهره‌برداری جایگزین بیمارستان آیت‌الله طالقانی شود.
دکتر امانی افزود: یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی نصب و راه اندازی نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی در استان مرکزی است که در ارزیابی عروق خونی و اندام‌های که توسط آنها تغذیه می‌شوند، کاربرد دارد.

 

۲۰ درصد باقی مانده از پایان کار مگا پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) معادل ۸۰ درصد پیشرفت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: ۱۲ درصد از کل مبلغ پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) صرف اصلاحات شده و ۲۰ درصد آخر پروژه در واقع معادل ۸۰ درصد کار و پیشرفت است.
دکتر امانی ضمن تقدیر از زحمات پرسنل بیمارستان فعلی حضرت ولی عصر(عج)، تصریح کرد: اجرای طرح توسعه این بیمارستان، ۱۷ سال به طول انجامیده و تلاش بر این است تا طرح کامل و بدون نقص حتی با مدت زمان طولانی تر ولی با کیفیت بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد.
وی بیان کرد: بیمارستان فعلی از نظر تجهیزات و کادر درمانی یکی از بهترین بیمارستان های کشور است، ولی به دلیل فرسودگی ساختمان و مشکلات موجود، زحمات همکاران در این مجموعه کمتر به چشم می آید که امیدواریم با تکمیل شدن ساختمان جدید و افتتاح آن، خدمات با کیفیت بالاتر به مراجعین ارائه گردد.

 


لینک دانلود فایل

نظر شما :