فرهنگ سازی برای مراقبت های بهداشتی و درمانی اولیه+فیلم

۰۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰ کد : ۳۶۹۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشگیری و مراقبت‌های بهداشت اولیه به عنوان سرمایه زیر بنایی در حوزه بهداشت و درمان کشور، نیازمند فرهنگ سازی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
فرهنگ سازی برای مراقبت های بهداشتی و درمانی اولیه+فیلم

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با نمایندگان جامعه پزشکی استان مرکزی در آستانه روز پزشک(یکم شهریورماه)، بیان کرد: تشخیص بیماری قدم بزرگی در درمان و حتی پیشگیری از آن است و تشخیص درست می‌تواند روند بیماری و پیشگیری را بهبود بخشد.
وی افزود: فرآیند درمان بیماری علاوه بر رنج فراوان، هزینه و آشفتگی بیمار را نیز به همراه دارد که در این مسیر ارتقا و تجهیز آزمایشگاه‌ها می‌تواند باعث بهبود کیفیت تشخیص و در نتیجه تسریع در روند بهبود بیماری و پیشگیری و درمان و در نهایت تقویت سطح کیفیت نظام سلامت استان شود.
وی تاکید کرد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری ها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.
امام جمعه اراک در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که برای رفع حوائج مردم تلاش می کنند و با نیت‌هایی خالص با تکیه بر آموزه‌های دینی، اهتمام ویژه‌ای به امور مردم دارند انسان‌های شریفی هستند، چرا که خدمت به مردم اصل مقدسی است.
 

دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲


لینک دانلود فایل

نظر شما :