دیدار دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آیت الله دری نجف آبادی

اقدامات درخشان دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و‌ درمان
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۸ کد : ۳۷۲۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۷
دیدار دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان، دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، این استان را جزو استان هایی دانست که به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه بهداشت و درمان آرامش برقرار است.
دیدار دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آیت الله دری نجف آبادی

دکتر بهروز رحیمی گفت: مقام معظم رهبری، یکی از شاخص‌های دولت را توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به ویژه ساخت بیمارستان دانسته که در این راستا در ۲ سال اخیر، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه شده و مقرر است تا پایان سال هفت‌هزار تخت دیگر نیز به چرخه خدمت رسانی وارد شود.
وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت، بیش از چهار هزار و ۴۰ پروژه بهداشتی شروع کرد که بیش از ۲ هزار طرح آن تکمیل و به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی شده تا پایان هفته دولت سال آینده، باقی پروژه‌ها نیز تکمیل شود.
وی ضمن اشاره به سایر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و‌ درمان گفت: برقراری بیمه برای ۶ میلیون نفر، ایجاد صندوق بیماران سخت درمان و افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی از دیگر اقدامات در دو سال اخیر است.
معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان، دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی را جزو دانشگاه هایی دانست که آرامش در آن برقرار است و بیش از ۱۶۰ پروژه بزرگ و کوچک در استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در ادامه این نشست توجه به تغذیه و بهداشت را بسیار ضروری دانست و آنها را مانعی برای بروز انواع بیماری ها و نیاز به تخت های بیمارستانی خواند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، افزود: ایجاد انگیزه از مهاجرت کادر درمان و در نتیجه کمبود نیروی انسانی جلوگیری می‌کند و نیاز است این مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی، توجه به بیماران کلیوی، درمانگاه امام حسن(ع) ساوه و همچنین به سامان رسیدن مگا پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) را از مسئولین ارشد وزارت بهداشت خواستار شد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش‌های دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک را غیرقابل قیاس با گذشته دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی استان در حوزه بهداشت و‌ درمان تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) است که امیدواریم این سفر کمک‌شایانی در این‌حوزه نماید.
محمد حسن آصفری، توجه به تکمیل بیمارستان خیرساز زنان و زایمان، فرسودگی بیمارستان امیرکبیر، بیمارستان کمیجان و بخش دیالیز را ضروری خواند.


نظر شما :