معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۲۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی و ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی تربیت شده اند

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۹ کد : ۳۷۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۱۰۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شعار مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت، گفت: متولیان امر در سراسر کشور باید به گونه‌ای عمل کنند که خدمات اولیه بهداشتی در دسترس تمام اقشار حتی در دورترین نقطه باشد.
۲۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی و ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی تربیت شده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد نظری در مراسم زنگ سلامت به مناسبت هفته سلامت سال 1398، با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری‌های سرطانی قابل پیشگیری هستند، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در کشور 100 درصد مردم حتی در دورترین و حاشیه نشین ترین نقاط نیز از خدمات اولیه بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: 25 هزار سفیر سلامت دانش آموزی و 145 هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی تربیت شده اند.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: همچنین 272 مدرسه مروج سلامت در استان وجود دارد و 43 درصد دانش آموزان در مدارس مروج سلامت تحصیل می کنند.

وی در خصوص عناوین هفته سلامت نیز گفت: یکشنبه  به عنوان دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، دوشنبه آموزش رکن سلامت، سه شنبه مشارکت اجتماعی و سلامت، چهارشنبه مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، پنج شنبه سلامت در حوادث و بحران ها، جمعه سبک زندگی سلامت محور و شنبه سلامت، جمعیت و خانواده نامگذاری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم بر ضرورت پوشش همگانی سلامت تاکید کرد و گفت: پوشش همگانی سلامت گامی مهم در راستای دستیابی و بهره‌مندی همگان از خدمات سلامت است.

مهدی دمنه با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ سلامت، افزود: چند کلید واژه در شعارهایی که برای هفته سلامت انتخاب شده از جمله دسترسی عادلانه، آموزش، مشارکت اجتماعی، سبک زندگی و ... وجود دارد که در سند تحول بنیادین سلامت نیز مدنظر بوده اند.

وی اظهار داشت: امروز سومین روز از هفته سلامت است که تحت عنوان مشارکت اجتماعی و سلامت نامگذاری شده است، آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مدرسه محور کردن سلامت، تصریح کرد: با مدرسه محور کردن فعالیت در حوزه تربیت بدنی و سلامت سعی بر پوشش همگانی این مهم داشته‌ایم.

دمنه در پایان، سلامت و امنیت را دو نعمت بزرگ دانست و گفت: علاوه بر سلامت و امنیت، والدین و معلمان نیز نعمات دیگری هستند که همه به ویژه دانش آموزان باید قدردان و سپاسگزار این نعمت ها باشند.

گفتنی است این مراسم در مدرسه ابتدایی دخترانه مهتاب واقع در کوی سجادیه اراک برگزار شد.

کلید واژه ها: هفته سلامت سال ۱۳۹۸ زنگ سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک رییس مرکز بهداشت استان مرکزی دکتر جواد نظری


( ۲ )

نظر شما :