۱۴۵ هزار سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک/ جمعیت سالمندی در استان مرکزی رو به افزایش است

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۰ کد : ۳۸۰۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۶
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۵ هزار سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار دارند.
۱۴۵ هزار سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک/ جمعیت سالمندی در استان مرکزی رو به افزایش است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی و هفته تکریم سالمندان، افزود: ۱۴۵ هزار نفر سالمند در دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق سامانه سیب شناسایی شده‌اند که معادل ۱۳ درصد جمعیت استان است و از مراکز جامع سلامت خدمات دریافت می‌کنند. 
وی شعار هفته تکریم سالمندان را «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» عنوان و بیان کرد: خدماتی که برای سالمندان در مراکز بهداشتی شامل خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه ها انجام می شود؛ شامل ارزیابی فشارخون، دیابت، خطرسنجی، سقوط و عدم تعادل، تغذیه و کلاس های آموزشی شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی است.
سرپرست معاونت بهداشتی، ضمن اشاره به اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ استان مرکزی دومین استان سالمند است؛ ادامه داد: شناسایی سالمندان از نظر خطر پذیری که شامل پرخطر و بسیار پرخطر است و این سالمندان پس از تشخیص براساس نیازهای سالمندی به دستگاههای حمایتی معرفی می شوند. 
دکتر زیلابی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی انجام شده است که امید می‌رود با انجام این اقدامات، بتوان در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آن‌ها گام‌های موثری برداشت.


نظر شما :