تشکل های اجتماعی سلامت در بوته ارزیابی

۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۱ کد : ۳۸۱۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۶
پایش و ارزیابی عملکرد تشکل های اجتماعی حوزه سلامت از نهم مهرماه در سطح استان مرکزی آغاز شده است.
تشکل های اجتماعی سلامت در بوته ارزیابی

رییس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در این برنامه، گروهی متشکل از نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل امور مالیاتی، مراجع صدور پروانه و استانداری، ضمن انجام بازدید از ۳۸ تشکل دارای مجوز و بررسی مسایل و مشکلات تشکل های اجتماعی سلامت، با بهره گیری از کاربرگ حاوی ۸۴ شاخص عمومی و تخصصی، اقدام به پایش فعالیت ها و عملکرد این تشکل ها می نمایند و در پایان طرح، رتبه بندی انجام و تشکل های برتر معرفی خواهند شد.
دکتر فتح آبادی افزود: تشکل های حوزه سلامت بعنوان شرکای اصلی نظام بهداشت و درمان در بهبود بخشی و ارتقای شاخص های نظام سلامت استان نقش موثری دارند و این دانشگاه آغوش خود را برای همه خیرین و نهاد های اجتماعی که داوطلبانه و بی منت در کنار بیماران هستند، گشوده است.
وی گفت: غیر دولتی، غیر سیاسی  و غیر انتفاعی بودن از ویژه گی های اصلی سازمان های مردم نهاد است و تشکل های اجتماعی حوزه سلامت فعال ترین نهادهای مردمی در استان هستند که با بهره گیری از کمک های خیرین و مشارکت مردمی برای رفع دغدغه ها و تامین نیاز بیماران خاص نظیر بیماران سرطانی، کلیوی، صرع، تالاسمی، هموفیلی، اتیسم، ام اس و... و نیز نگهداری از سالمندان و بیماران اعصاب و روان تلاش های گسترده و نقش موثری دارند.


نظر شما :