افتتاح ساختمان جدید سه دانشکده دندانپزشکی، بهداشت و توانبخشی

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۶ کد : ۳۸۲۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۷
ساختمان جدید سه دانشکده‌ بهداشت، دندانپزشکی و توانبخشی اراک با حضور دکتر باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، سردار رفیعی کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی، دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. گفتنی است دو دانشکده دندانپزشکی و توانبخشی پیش از این در مکان های استیجاری فعالیت داشتند.
افتتاح ساختمان جدید سه دانشکده دندانپزشکی، بهداشت و توانبخشی

ساختمان جدید سه دانشکده‌ بهداشت، دندانپزشکی و توانبخشی اراک با حضور معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مرکزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش وب دا مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم با اشاره به راه اندازی ساختمان جدید دانشکده های دندانپزشکی، بهداشت و توانبخشی، گفت: راه اندازی ساختمان جدید سه دانشکده اقدام بسیار شایسته‌ای است، این در حالی است که هم اکنون ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در حد بسیار بالایی است و ظرفیت و پذیرش جذب دانشجو از کشورهای خارجی و تربیت پرستار غنی همچنین از سایر استان‌ها را نیز دارد و این استان آمادگی درمان را در عرصه‌های مختلف دارد. 
آیت اله دری نجف آبادی عنوان کرد: نیروی انسانی یکی از چالش‌های بخش درمان است، چراکه با ساخت و تکمیل بیمارستان های حضرت ولی عصر(عج)، زنان و زایمان و فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری به طور حتم نیروی انسانی بیشتری مورد نیاز است و سرمایه‌ای بزرگی در اختیار استان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی ساختمان جدید این ۳ دانشکده، گفت: در این سه دانشکده خدمت درمانی به مردم ارایه می‌شود و جانبازان نیز می‌توانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
دکتر امانی، دانشگاه علوم پزشکی اراک را یکی از دستگاه های محوری خواند و بیان کرد: حدود ۱۰۰ هیات علمی، بیش از یک هزار دانشجوی دندانپزشکی، توانبخشی، بهداشت و تغذیه در این مرکز فعالیت می‌کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه بهتر است ساختمان‌ها تعدیل و بهینه سازی شوند تا اینکه ساختمان های جدید اضافه شود، افزود: در تلاشیم تا در سالجاری بیمارستان زنان و زایمان اراک و بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) نیز با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی که در مرحله اقدامات اصلاحی است؛ افتتاح شود.
وی ادامه داد: ۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم، گفت: در طی چهارماه، یک‌هزار مترمربع فضای جدید به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه شده و اکنون وسعت این سه دانشکده به سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع رسیده است.
دکتر عباس ملاطائفه ضمن اشاره به اینکه‌ ۲۰۰ دندانپزشک و ۱۱۰ یونیت در دانشکده دندانپزشکی به کار گرفته شده اند؛ ادامه داد: ایمپلنت، ارتودنسی، ترمیم لثه، ترمیم دندان و بخش اطفال از جمله خدماتی است که در این کلینیک به مردم در بخش عمومی ارایه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دانشکده‌های بهداشت و توانبخشی نیز به ارایه خدمات به صورت مجزا پرداخته و کلاس‌های آموزشی برای این ۲ دانشکده دایر است.
گفتنی است در پایان این مراسم از کادر بهداری فرماندهی انتظامی استان مرکزی به مناسبت هفته ناجا تقدیر و تشکر شد.


( ۴ )

نظر شما :