جلسه هم اندیشی دکتر باقری فرد با رییس، اعضا هیئت رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک

دانشگاه علوم پزشکی اراک در یکسال اخیر پیشرفت خوبی داشته است
۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۹ کد : ۳۸۲۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۳
جلسه هم اندیشی دکتر باقری فرد معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رییس، اعضا هیئت رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص بررسی موانع و چالش های حوزه آموزش
جلسه هم اندیشی دکتر باقری فرد با رییس، اعضا هیئت رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک

در پی حضور و بازدید معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اراک، جلسه ای با حضور رئیس و اعضا هیئت رئیسه دانشگاه به منظور بررسی و جمع بندی شاخص های مطرح شده و چالش ها و مسائل موجود برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی، معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در یکسال اخیر، تحرک خوبی پیدا کرده و بازخورد خوبی در وزارت بهداشت نسبت به این دانشگاه وجود دارد.
دکتر باقری فرد، ضمن اشاره به اینکه کارهای نیمه تمام با کمک شما همکاران پیشرفت خوبی داشته و‌ نشان از یک کار جمعیست؛ افزود: استان مرکزی، افراد برجسته ای در حوزه پزشکی و همچنین در ۳۷ سال گذشته پیشرفت های چشمگیری در حوزه های تخصص و‌ علوم پایه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را در جذب اعضای هیئت علمی کاربلد و خاص، به کار ببندید چرا که رکن اساسی یک دانشگاه است و بهتر است در این راه، افراد بومی جذب شوند.
وی، مهمترین هدف آموزش را ایجاد انگیزه و سپس یادگیری دانست و از اعضای هیئت علمی خواست امیدوارانه به مسائل بنگرند و در کنار نقاط ضعف، نقاط قوت را نیز در نظر بگیرند.
رییس امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: دانشگاه یک ید واحدست و هرکس بخواهد؛ تنها جزیره خود را ببیند، دانشگاه پیشرفت نخواهد کرد.
وی افزود: باید بدانیم عضو هیئت علمی را برای چه منظوری به کار می گیریم و باید هر گامی که برداشته می شود؛ با برنامه ریزی و با هدف مشخص باشد.
دبیر شورای آموزش پزشک عمومی وزارت بهداشت نیز بیان کرد: امسال، ۱۱هزار نفر ورودی دانشجوی پزشکی و به طور کل؛ ۷۰هزار دانشجوی پزشکی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
دکتر ثابت، ضمن اشاره به اینکه برنامه پزشکی عمومی مستقیما با سلامت جامعه در ارتباط است، گفت: ۵ تا ۶ هزار نفر فارغ التحصیل سالیانه وجود دارد.
وی عملکرد گروه اطفال و آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک را بسیار عالی ارزیابی کرد و تصریح کرد: با تدبیر رئیس، معاون آموزش و رییس دانشکده پزشکی باید آموزش در نواقص هم پوشش داده شود و با فرصت دانستن، افزایش تعداد دانشجویان پزشکی؛ فارغ التحصیلان‌خوبی برای خدمت در جامعه تربیت کنیم.
در پایان این جلسه، دکتر جعفری، معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک و‌ جمعی از روسای دانشکده ها به بیان چالش ها و‌ مشکلات حوزه آموزش پرداخته و خواستار همراهی و همکاری هرچه بیشتر معاونت آموزش وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی اراک‌ شدند.


نظر شما :