مصرف نان و غلات کامل حرف اول متخصصان تغذیه در دنیاست

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۳۸۴۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲
دکتر پور آرام، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در همایش احیای نان کامل در اراک، گفت: مصرف نان و غلات کامل، حرف اول متخصصان تغذیه در دنیا است و در سلامتی بدن انسان، بسیار مورد توجه قرار دارد.
مصرف نان و غلات کامل حرف اول متخصصان تغذیه در دنیاست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پور آرام ادامه داد: نان، اصلی ترین ماده غذایی افراد جامعه است و حدود ۶۰-۴۰ درصد انرژی و ۴۵-۴۰ درصد پروتئین روزانه مردم کشور را تامین می کند.
وی افزود: بیش از ۵۰۰ نوع نان مختلف در کشور وجود دارد و مصرف نان در سبد غذایی، جایگاه بالایی دارد.
دکتر پور آرام به مثلث کیفیت نان اشاره کرد و‌ ادامه داد: ماده اولیه، نیروی انسانی متخصص در نانوایی ها و استفاده از تکنولوژی روز دنیا ۳ عامل مهم در بحث کیفیت نان هستند.
عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه تهران ضمن بیان تفاوت های نان های صنعتی و سنتی گفت: در کشور ۲ نوع نان سنتی و‌ صنعتی تولید می شود که حجم تولید نان سنتی ۹۰ درصد و نان صنعتی ۱۰ درصد است.
دکتر پور آرام، بیشترین شکایت های دریافتی در بخش کالا را مربوط به انواع نان دانست و افزود: ۱۶۰ هزار تن نان در تهران ضایعات می شود که تنها با کاهش ۵ درصد از این ضایعات، حدود ۸ میلیارد تومان در سال در استان تهران صرفه جویی می شود.
وی در پایان ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده به بیان مشکلات اساسی نان پرداخت و پیشنهادات و راهکارهای اجرایی را در جهت رفع مشکلات مطرح کرد.


نظر شما :