مسئله نان از واجبترین و ضروری ترین مسائل کشور است

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۶ کد : ۳۸۴۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۳
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئله نان از واجبترین و ضروری ترین مسائل کشور است که باید اهتمام ویژه ای به آن داشت.
مسئله نان از واجبترین و ضروری ترین مسائل کشور است

به گزارش وب دا مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: مسئله نان، مسئله ریشه داری است و به آسانی قابل حل شدن نیست چرا که با شهرنشینی، صنعتی شدن کشاورزی و تشکیلات صنعتی و‌ اداری دیگر مانند گذشته تعداد تولید کننده ها بالا نیست و همه مصرف کننده هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه سلامت مردم به سالم بودن نان، آب و‌ هوای سالم وابسته است، افزود: نان های تولیدی در کشور، کیفیت لازم را ندارند و نیاز به یک ضابطه اصولی برای حل این مشکل است.
آیت اله دری نجف آبادی، نان را حیاتی ترین غذای مردم کشور دانست و ادامه داد: تولید نان بی کیفیت؛ امنیت غذایی، سلامت و بهداشت مردم را تهدید می کند و موجب امراض زیادی می شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه اگر نان، درست شود؛ در مصرف سرمایه کشور صرفه جویی می شود، گفت: سرانه مصرف گندم و آرد در ایران، یک و نیم برابر بیشتر از کل دنیاست و هدر رفت این سرمایه ملی، حقوقی، بهداشتی هدر رفت سرمایه کل کشور است چراکه دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای نان و آرد هزینه می کند و باید از بیت المال درست استفاده شود.


نظر شما :