هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت/بیشتر از هپاتیت بدانیم +فیلم

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۸ کد : ۳۸۵۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۹
متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تصحیح عادات زندگی و مراقبت های پیشگیرانه می‌توان از بروز هپاتیت که یک نوع عفونت ویروسی است تا حد زیادی جلوگیری کرد.
هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت/بیشتر از هپاتیت بدانیم +فیلم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نادر زرین فر در خصوص هفته اطلاع رسانی هپاتیت که از یکم تا هفتم آبان است، افزود: هپاتیت های ویروسی انواع مختلفی دارند که عبارتند از: A,B,C,E,D که عمده مشکلات ما از نوع هپاتیت B و C است که قدرت مزمن شدن و تخریب کبد را در پیش دارند و می توانند ۲ بیماری مهم سیروز کبد و سرطان هپاتوسلولار کبد را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون هپاتیت B از سال ۱۳۷۱ برای عموم جمعیت متولد شده، تزریق و عمده جمعیت از سال ۱۳۷۱ به بعد در برابر هپاتیت مصون هستند و در واقع مشکل ما کسانی هستند که قبل از این تاریخ متولد شده و واکسینه نشده اند؛ بنابراین نیاز به بررسی دارند.
دکتر زرین فر تصریح کرد: گروه و افراد پر خطر اعم از کسانی که در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، آرایشگاه ها؛ آشپزخانه ها و ... کار می کنند بیشتر در معرض هپاتیت هستند و لازم است مراقبت های بیشتری را اعمال کنند.
متخصص بیماری های عفونی ضمن اشاره به اینکه هپاتیت B، قدرت انتقال خانوادگی دارد؛ ادامه داد: اگر کسی هپاتیت B مزمن داشته باشد باید حتما تحت بررسی و درمان قرار بگیرد و سایر اعضای خانواده نیز که با فرد، در ارتباطات و تماس های معمول هستند؛ باید بررسی شوند که خوشبختانه درمان به صورت طبی و دارویی برای این نوع از هپاتیت وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه هپاتیت C قدرت مزمن شدن و پیشرفت دارد و هنوز هیچ واکسیناسیونی در دنیا برای آن وجود ندارد؛ گفت: هپاتیت C عمدتاً از راه خون و آلودگی های محیطی که باعث خراش پوستی می‌شوند؛ انتقال می یابد و اگر بروز کند ممکن است فرم زردی ایجاد نکند و بدون علامت باشد؛ لذا کشف این نوع از هپاتیت سخت‌تر است.
دکتر زرین فر در پایان خواستار رعایت بیشتر افراد در مقابله با این عفونت ویروسی شد و گفت: ویروس هپاتیت C به راحتی قابل درمان است و با کشف و شناسایی افراد و مکان های پر خطر توسط مراکز بهداشتی می توان زنجیره انتقال را قطع کرد و امیدواریم با درمان های خیلی موثر به مرحله کنترل و حذف هپاتیت C برسیم.


لینک دانلود فایل

( ۲ )

نظر شما :