اولین کارگروه تحول و تعالی گروه معارف اسلامی برگزار شد

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۱ کد : ۳۸۸۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۴
دروس معارف یکی از فرصت های مهم در جهت تقویت فکری و فرهنگی عموم دانشجویان
اولین کارگروه تحول و تعالی گروه معارف اسلامی برگزار شد

اولین کارگروه تحول و تعالی گروه معارف اسلامی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین محمودی مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این خصوص گفت: با ابلاغ وزارت بهداشت و تفاهم بین گروه معارف اسلامی و وزارت بهداشت؛ اولین کارگروه تحول و تعالی گروه معارف اسلامی با حضور دکتر امانی، معاونین آموزش، فرهنگی و دانشجویی تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به اینکه دروس معارف یکی از فرصت های مهم در جهت تقویت فکری و فرهنگی عموم دانشجویان است و لازم است با یک رویکرد نوآورانه، مناسب و خلاقانه پاسخگوی نسل جوان دانشجویی باشد، لذا تشکیل کارگروه تحول و ارتقا سطح اثر بخشی دروس معارف به دانشگاه ها، امری ضروی به حساب می آید.
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص دستورالعمل این کارگروه توضیح داد: مسئله چیدمان خاص کلاس ها که به ویدئو پروژکتور و مانتیور مجهز باشند و همچنین فضای متناسب کلاس از جمله موارد مهم برای اثربخشی بیشتر این کارگروه است.
وی ادامه داد: وجود کتاب های متناسب و منابع مادر از دروس معارف مانند تفسیر نمونه و  المیزان در نشاط و شادابی دانشجویان بسیار مهم و کمک کننده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه تصریح کرد: استفاده از استاد معین، متناسب با موضوع مطرح شده و آوردن نمونه هایی از پرونده های عبرت آمیز همچون کلاهبرداری ها، تخلفات پزشکی و ... به تناسب و فراخور شهر راهنمای مناسبی در این خصوص است.
وی ضمن اشاره به شرایط حاضر کشور که دشمنان سعی بر ناامیدی جوانان دارند، افزود: هم افزایی معاونت فرهنگی، بسیج دانشجویی، اداره مشاوه و سلامت روان و همچنین کانون های دانشجویی امری ضروری است که با استفاده از تمامی ظرفیت ها در پیشرفت و پیشبرد این کارگروه می توانند بسیار موثر باشند؛ همچنین پخش فیلم مستند به تناسب موضوعاتی که مطرح می شود به خصوص در مورد درس انقلاب می تواند؛ شبهات بسیاری را رفع کند.
وی در پایان، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را  که به صورت آزاد در فضای آزاد برای دانشجویان برگزار می شود را فرصتی دانست تا دانشجویان با بحث و تبادل نظر و فهم موضوعات مطرح شده، بتوانند مسائل را به چالش بکشند و درصدد حل آن برآیند.


نظر شما :