همایش بررسی آسیب ها، تجارب و دستاوردهای عبور از کرونا برگزار شد

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۲۲:۲۹ کد : ۳۸۹۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۲
همایش بررسی آسیب ها، تجارب و دستاوردهای عبور از کرونا با محوریت پایش و بررسی چالش های به وجود آمده در دوران کرونا و پسا کرونا با حضور دکتر خالدی جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور، دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مهندس پزشک نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی و سایر مسئولین
همایش بررسی آسیب ها، تجارب و دستاوردهای عبور از کرونا برگزار شد

همایش بررسی آسیب ها، تجارب و دستاوردهای عبور از کرونا با محوریت پایش و بررسی چالش های به وجود آمده در دوران پسا کرونا و بحث و تبادل نظر در خصوص به وجود آمدن موقعیت های این چنینی در آینده و به دست آوردن آمادگی های لازم، برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی، در این همایش که با حضور دکتر خالدی جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور، دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مهندس پزشک نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی و جمعی دیگر از مسئولین مربوطه برگزار شد؛ دکتر امانی گفت: مجموعه وزارت بهداشت و به طور خاص دانشگاه علوم پزشکی همواره پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته و بر فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: فرهنگ سازی چه در بستر فرهنگ مردمی و چه در بستر فرهنگ مسئولین از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به فرهنگی سازی قوی بین این دو مورد احساس می شود؛ همچنین عدم وجود قوانین بالادستی و نقض قوانین موجود از دیگر چالش های حائز اهمیت در حوزه پدافند غیرعامل است.
وی افزود: منابع انسانی یکی از با ارزشترین سرمایه های نظام است که باید همواره برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گیرد.
دکتر امانی تصریح کرد: مجموعه علوم پزشکی اراک همیشه در خدمت مردم به ویژه در حوزه پدافند زیستی بوده است و در بخش های مختلف اعم از حوزه پیش بیمارستانی، مسمومیت ها و ... پای کار بوده و امیدواریم با راهنمایی و همکاری های دو مجموعه علوم پزشکی و پدافند غیرعامل در استان اقدامات خوبی در این حوزه صورت گیرد.
دکتر خالدی جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور ضمن بیان تعریفی کلی از پدافند غیرعامل و هدف از اجرای آن گفت: پدافند غیرعامل نیاز به نبوغ، دانش، احساس و انگیزه ای فراتر از انگیزه های جاریست تا بتوان به مشکل پیش آمده به صورت درست واکنش نشون داد.
دکتر خالدی وجود اتاق فکری برای رصد و پایش علوم و فناوری های نوین را ضروری دانست و افزود: با توجه به رشد علوم و فناوری های موجود و ترکیب این دو با یکدیگر؛ با بستری جدید رو به رو هستیم که هیچ راه گریزی از آن نیست و باید مسائل را تحت عنوان پدافند غیرعامل جزو اولویت قرار دهیم.
وی ضمن اشاره به عملکرد پدافند غیرعامل در دروران کرونا ادامه داد: آنچه که باعث شد نسبت به موضوع کرونا سربلند شویم، بیشتر مبتنی بر توانمندی افراد، رشادت ها، پایداری، مردانگی و روحیه مردمی جامعه پزشکی در خط مقدم، جامعه دانشگاهی و مشارکت مردم بود.
جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور ضمن تاکید بر اینکه مسئولین پدافند غیرعامل؛ مسئولین دستگاه ها هستند، گفت: کار پدافند غیرعامل مداخله نیست و صرفا براساس قانون جدید می تواند مطالبه داشته باشد و پدافند در کنار سایر دستگاه ها در جهت تشخیص و اقدامات پیشگیرانه گام بر میدارد.
پزشک نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست به بیان اقدامات انجام شده در دوران کرونا پرداخت و ضمن ارائه آمار و ارقام جلسات و کمیته های برگزار شده و اقدامات صورت گرفته در این خصوص، گفت: مجموعه علوم پزشکی و اعضای قرارگاه زیستی از فعالترین و پرتعامل ترین حوزه هایی هستند که با پدافند غیرعامل در ارتباط هستند.


( ۱ )

نظر شما :