نشست هماهنگی راه اندازی مرکز سلامت روان جامعه نگر (سراج)

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۷ کد : ۳۹۵۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۵
نشست هماهنگی راه اندازی مرکز سلامت روان جامعه نگر (سراج) با حضور رئیس دانشگاه علوم ‍پزشکی، معاونین بهداشت و درمان و برخی از مسئولین مربوطه برگزار و در خصوص برنامه ها و چالش های راه اندازی این مرکز بحث و تبادل نظر شد.
نشست هماهنگی راه اندازی مرکز سلامت روان جامعه نگر (سراج)

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت ها و آمار خودکشی در استان مرکزی گفت: راه اندازی مرکز سراج در استان راهکاری است که می تواند در پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی راهگشا باشد.
وی  همکاری سایر دستگاه های اجرایی را در راه اندازی این مرکز ضروری دانست و از همکاران خواست با برنامه ریزی و تصمیم گیری درست در این خصوص در کاهش آسیب های اجتماعی در استان پیشقدم باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با همکاری سایر سازمان ها دولتی، سازمان های غیردولتی و ساختارهای مردم نهاد می توان حمایت های مفیدی را برای کمک به مردم در زمینه بهبود تعیین کننده های اجتماعی سلامت روان، دسترسی به منابع مورد نیاز و ادغام خدمات در جامعه فراهم آورد.
لازم به ذکر است مراکز سلامت روان جامعه نگر (سراج) واحدهایی خارج از بیمارستانهای روانپزشکی هستند که به ازای هر سیصد هزار نفر جمعیت شکل می گیرد و مسئول اصلی ارائة خدمات تخصصی سلامت روانی و اجتماعی سرپایی می باشند و با هدف سازمان دهی همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم در ارتقای سلامت روان و اجتماعی شهرستان با تعامل و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و فرمانداری اجرا می شود.


( ۳ )

نظر شما :