سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در مراسم روز ماما:

با اجرای برنامه تحول نظام سلامت رشد فزاینده سزارین در کشور معکوس شده است/ دانشگاه علوم پزشکی اراک ۵ درصد پایه از میزان سزارین را در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش داد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۱ کد : ۳۹۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۸۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت و زحماتی که ماماها کشیدند خوشبختانه رشد فزاینده سزارین در کشور معکوس شده است.
با اجرای برنامه تحول نظام سلامت رشد فزاینده سزارین در کشور معکوس شده است/ دانشگاه علوم پزشکی اراک ۵ درصد پایه از میزان سزارین را در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش داد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم روز ماما در اراک، افزود: با افتخار اعلام می کنیم که دانشگاه علوم پزشکی اراک موفق شد 5 درصد پایه از میزان سزارین را در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش دهد که این کار بزرگ و سنگین با تلاش و زحمات شما عزیزان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: پیرامون افزایش میزان زایمان طبیعی در برنامه تحول نظام سلامت کارهای بسیار خوبی منجمله راه اندازی اتاق های LDR صورت گرفت که در دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دولتی 26 اتاق و در بخش خصوصی 8 اتاق راه اندازی شد و طبق بررسی های انجام شده رضایتمندی بسیار خوبی در بین خدمات گیرندگان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: فعالیت یک ماما فقط در بحث زایمان خلاصه نمی شود و هر خانمی که در سنین باروری قرار می گیرد تا دوران یائسگی از خدمات ماماها استفاده می کند.

وی ادامه داد: بحث آموزش و تشویق به زایمان طبیعی را در سال جاری باید جدی تر پیگیری کنیم؛ امیدواریم با تلاش شما عزیزان در سال جاری شاهد کاهش نرخ سزارین و کاهش نرخ مرگ مادر باشیم.

دکتر جمالیان گفت: بیمارستان های امام صادق (ع) شهرستان دلیجان و بیمارستان تامین اجتماعی شازند بعنوان بیمارستان های موفق در امر ترویج زایمان طبیعی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شدند که به تیم مدیریتی و کادر درمانی این دو بیمارستان تبریک می گوییم.

وی در پایان افزود: کسب رتبه برتر کشوری در راستای بسته ترویج زایمان طبیعی در سال 97 و کسب رتبه برتر کشوری در حوزه ارائه خدمات مامایی در سال 96 از جمله موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

گفتنی است 150 ماما شاغل در حوزه درمانی و 278 ماما شاغل در حوزه بهداشتی و آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشند.

کلید واژه ها: مراسم روز ماما دانشگاه علوم پزشکی اراک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان تقدیر از ماماهای نمونه


نظر شما :