بیماری های غیرواگیر یکی از شایعترین علل مرگ و میر در جهان هستند+ فیلم

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۳۹۶۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۰
کارگروه دانشگاهی اجرای پویش ملی سلامت «غربالگری دیابت و فشارخون بالا» با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاونین بهداشت، آموزش و درمان، نمایندگان دستگاه های اجرایی و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.
بیماری های غیرواگیر یکی از شایعترین علل مرگ و میر در جهان هستند+ فیلم

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در کارگروه دانشگاهی اجرای پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا، گفت: بیماری های غیرواگیر یکی از شایعترین علل مرگ و میر در جهان است.
به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در این نشست بیان کرد: در چند سال اخیر به این علت که تمام توجه و تمرکز جامعه و سیستم سلامت بهداشت و درمان بر روی بحث کرونا بوده است؛ از پیگیری بیماری های غیرواگیر دور شده ایم.
وی ضمن اشاره به اینکه یکی از پایه های اصلی و اساسی پیشرفت یک جامعه، نیروی انسانی است؛ ادامه داد: در وهله اول سلامت نیروی انسانی و توانا بودن آن که مبتنی بر حفظ سلامت جسمی و روحیست برای هر سیستم از مهمترین علل پیشرفت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تصریح کرد: بیماری های غیرواگیر یکی از شایعترین علل مرگ و میر در جهان است که در این بین دیابت و فشارخون از اهمیت بالایی برخوردار هستند که می توانند چرخه نیروی انسانی سالم را از کار بیندازند.
دکتر امانی ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امور بهداشتی و پیشگیری افزود: دولت سیزدهم در زمینه امور بهداشتی اقدامات زیادی انجام داده و اگر بتوانیم در زمینه بهداشت و پیشگیری کارهای درست و قابل توجهی انجام دهیم؛ در بحث درمان بار کمتری بر دوش سیستم سلامت خواهد بود.
وی ضمن اشاره به اینکه در برنامه ریزی های کلان بهداشتی نیاز به برنامه ریزی داریم و تا به حال نیز برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: لازم است در پویش ملی سلامت تمام دستگاه های اجرایی پای کار باشند تا یک جو عمومی به راه افتد و اهمیت موضوع برای عموم جامعه تبیین شود.


لینک دانلود فایل

نظر شما :