تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمان بحران‌

۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۲۱ کد : ۳۹۷۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸۹
حضور دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به همراه دکتر ایزدپناه مدیر درمان دانشگاه و دکتر ایران نژاد رییس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در شهرستان آشتیان به ریاست دکتر محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی
تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمان بحران‌

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سه حوزه اورژانس، درمان و غذا و دارو اتفاقات بسیار خوبی در مدیریت بحران دانشگاه صورت گرفته است.
به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در شهرستان آشتیان که با حضور دکتر محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، بیان کرد: بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی در کشور متعلق به استان مرکزی است؛ که به عنوان اورژانس هوایی برتر نیز شناخته شده و بیشترین خدمت رسانی و پرواز را در کشور دارد.
وی افزود: سال گذشته ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس استان مرکزی اضافه شد که در ورودی های دلیجان و‌ توره مستقر شده و در حال حاضر ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان مرکزی خدمت رسانی می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با اضافه شدن ۷ پد هوایی دیگر در سال گذشته، مجموعا ۱۲ پد داریم و  ۷۷ پایگاه اورژانس نیز در استان مرکزی فعال است.
وی ضمن اشاره به راه اندازی تعمیرگاه متمرکز آمبولانس، از وجود مخزن دپو سوخت ۳۰ هزار لیتری خبر داد و گفت: در مواقع بحران دیگر نیازی به سوختگیری آمبولانس ها در سطح شهر نیست.
دکتر امانی به بزرگترین بیمارستان تروما سطح غرب کشور اشاره و‌ تصریح کرد: پس از سالها نیمه کاره بودن و در مقطعی متوقف بودن این مگا پروژه، ان شالله در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی متذکر شد: بعد از فعال شدن اتاق های عمل شهرستان های خنداب و کمیجان، با شروع به کار اتاق عمل فرمهین در روز گذشته، تمامی اتاق های عمل شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک فعال شدند و بار زیادی از دوش مرکز استان برداشته و حداقل عمل های اولیه در شهرستان انجام خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: انبار استراتژیک دارویی مناسب در حال احداث است، اما برای تامین دارو با اینکه دارو در استان تولید می شود، دچار مشکل هستیم و نیاز به حمایت و همراهی مسئولین کشور برای استقرار نمایندگی های شرکت های دارویی بیشتری در استان مرکزی هستیم.


( ۱ )

نظر شما :