برگزاری پنجمین کارگروه استانی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج

رتبه اول پرداخت هزینه ها مربوط به درمان بیماران سرطانی است
۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۴ کد : ۴۰۰۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۹
پنجمین جلسه کارگروه استانی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیرکل بیمه سلامت و سایر مسئولین مربوطه با هدف بررسی مصوبات جلسه قبل و موارد مطروحه، برگزار شد.
برگزاری پنجمین کارگروه استانی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج

به گزارش وب دا مرکزی؛ در این نشست دکتر امانی ضمن قدردانی از همکاری سازمان های بیمه گر با دانشگاه در راستای کاهش هرچه بیشتر پرداختی از سوی بیماران خاص، گفت: هدف از برگزاری این جلسات، حفاظت از بیمه شدگان در برابر هزینه های درمان است و اجرای شیوه نامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج نیازمند یک هماهنگی جهادی و مشارکت جمعی است تا اعتبارات تعیین شده با رعایت عدالت در سلامت به بیماران نیازمند اختصاص یابد.
وی از برگزاری ۲۶ کمیته و ۱۰ کارگروه از ابتدای فعالیت این صندوق در استان مرکزی، خبر داد و افزود: یک هزار و صد و ۳۸ پرونده با مبلغ پرداختی ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این صندوق تحت حمایت قرار دارند، همچنین ۶۱۶ پرونده نیز در سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح خدمات دریافت می کنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه رتبه اول هزینه ها در این صندوق مربوط به درمان بیماران سرطانی است، ادامه داد: به ترتیب درمان بیماری سرطان با پرداختی ۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون تومان، اهدای کلیه با پرداختی ۷۵۰ میلیون تومان و بیماری اتیسم با پرداختی ۴۳۱ میلیون تومان هزینه های پرداختی از سوی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: در پرونده های تحت نظر سازمان تامین اجتماعی نیز به ترتیب درمان بیماری سرطان با پرداختی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ام اس با پرداختی ۲۹۰ میلیون تومان و بیماری اتیسم با پرداختی ۳۵۰ میلیون تومان از حمایت های این صندوق بهره مند می شوند.


نظر شما :