بهره برداری از دستگاه اندوسونوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۸ کد : ۴۰۱۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۴
با حضور استاندار مرکزی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، دستگاه اندوسونوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) به بهره برداری رسید.
بهره برداری از دستگاه اندوسونوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک

به گزارش وب دا مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای اولین بار در استان مرکزی، پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه اندوسونوگرافی با ارزش ریالی ۸۰ میلیاردی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) به بهره بردرای رسید.
دکتر امانی با اشاره به کاهش چشمگیر هزینه های بیماران برای دریافت این خدمت که با تعرفه دولتی صورت می گیرد، افزود: این دستگاه، قادر به پاسخگویی به نیاز بیماران و مراجعان سرپایی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های گوارشی با اقدامات تخصصی و فوق تخصصی است و به نیاز تمام بیماران استان و استان های همجوار پاسخ می دهد.
وی در توضیح کاربرد این دستگاه ادامه داد: سونوگرافی اندوسکوپیک (EUS) یک روش تهاجمی حداقلی برای ارزیابی بیماری های گوارشی و ریوی است و با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، تصاویر دقیقی از پوشش و دیواره دستگاه گوارش، قفسه سینه و اندام های مجاور مانند لوزالمعده، کبد و غدد لنفاوی تولید می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان ساخت: دستگاه سونوگرافی اندوسکوپیک برای یافتن علائمی مانند درد شکمی یا قفسه سینه، تعیین شدت بیماری در دستگاه گوارش و ریه ها و ارزیابی یافته های تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا MRI استفاده می شود.


( ۱ )

نظر شما :