تولد ۲ نوزاد در آمبولانس‌های اورژانس استان مرکزی در یک روز

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۳ کد : ۴۰۳۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۵
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک از انجام دو زایمان موفق در آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ طی یک روز خبر داد.
تولد ۲ نوزاد در آمبولانس‌های اورژانس استان مرکزی در یک روز

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد گفت: در زایمان اول و در پی دریافت گزارش تلفنی مبنی بر شروع دردهای زایمانی مادر باردار در شهر داودآباد، بلافاصله پایگاه اورژانس شهدای شهر داودآباد جهت کمک به مادر باردار اعزام شد.
وی ادامه داد: پس از انجام معاینات اولیه، مادر به آمبولانس منتقل و در مسیر انتقال به بیمارستان نوزاد با کمک کارشناسان اورژانس؛ متولد شده و با انجام پایش مداوم علائم و مشاوره پزشکی در طی مسیر، نوزاد و مادر در سلامت کامل به بیمارستان آیت اله طالقانی اراک تحویل داده شدند.
وی ضمن اشاره به اینکه ارائه خدمات اورژانسی زنان و زایمان در آمبولانس ها و بالگردها یکی از مهمترین خدمات حوزه اورژانس ۱۱۵ کشور است که نقش بی بدیلی در حوزه جوانی جمعیت کشور دارد، تصریح کرد: در خصوص زایمان دوم و طی تماسی با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان، برای کمک به مادر باردار ۲۰ ساله، تقاضای اعزام آمبولانس شد.
وی با بیان اینکه بلافاصله نزدیک‌ترین تیم عملیاتی به محل اعزام شد، افزود: کارشناسان اورژانس بر بالین مادر باردار حاضر و پس از انجام اقدامات درمانی مربوطه به تولد این نوزاد پسر، مادر و نوزاد متولد شده را در سلامتی کامل جهت بررسی بیشتر و دریافت سایر مراقبت‌های درمانی به بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان منتقل کردند.


( ۱ )

نظر شما :