نگاهی به مجتمع آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) اراک

تنها مرکز درمانی مجهز به دستگاه سیتی آنژیو قلب و اندوسونوگرافی در استان مرکزی
۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۶ کد : ۴۰۵۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۷۳
مجتمع آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) اراک، تنها مرکز درمانی مجهز به دستگاه سیتی آنژیو قلب و اندوسونوگرافی استان مرکزی است که در مدت فعالیتش خدمات زیادی به مردم استان مرکزی و مردم استانهای همجوار، ارائه کرده است.
نگاهی به مجتمع آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) اراک

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر علی صدوق، رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: مجتمع آموزشی درمانی امیر‌المؤمنین(ع) یکی از بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی شهر اراک است که در سال ۱۳۸۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این بیمارستان با داشتن ۲۹۹ تخت فعال بیمارستانی در قالب ۵ طبقه یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های منطقه غرب ایران به‌شمار می‌رود که در آینده ای نزدیک با راه‌اندازی سانتر فوق تخصصی زنان و بخش دیالیز ۱۵۰ تخت به مجتمع مذکور اضافه خواهد شد.
دکتر صدوق تصریح کرد: این بیمارستان شامل واحد تصویربرداری (MRI)، سیتی اسکن، سونوگرافی، اندوسونوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی، سیتی مغز و قلب، پزشکی هسته ای و سنجش تراکم استخوان است که واحد MRI در حال حاضر تنها واحد در حال فعالیت در اراک است.
رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) ابراز داشت: اتاق عمل این مرکز در زمینه های مختلف اعمال جراحی اعم از قلب، ترمیمی، جراحی فک و صورت، جراحی عمومی و ... در خدمت رسانی به همشهریان فعال است.
وی با اشاره به خدمات تخصصی صورت گرفته توسط آزمایشگاه این مرکز خاطرنشان ساخت: آزمایشگاه مرکز علاوه بر خدمات روزانه، در حوزه های تخصصی قلب و گوارش نیز به بیماران بسیاری خدمت رسانی می کند.
دکتر صدوق گفت: در این مرکز واحد آندوسکوپی و کولونوسکوپی جهت بیماران بستری و سرپایی و خدمات درمانی دیالیز و فیزیوتراپی برای خدمت رسانی به بیماران بستری، مهیا است. 
وی با تاکید بر اینکه؛ خدمات پزشک عمومی‌ در قالب سرپایی و اسکرین تنفسی ارائه می شود، افزود: در این مرکز پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزه های تخصصی قلب، ریه، غدد، نفرولوژی، داخلی، گوارش و... روزانه آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند.
رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) در پایان ضمن اشاره به خدماتی که در کلینیک پرفسور قوام زاده ارائه می شود، تصریح کرد: ۱۸۱۶ ویزیت و ۱۳۶۵ خدمت پاراکلینیکی در آذرماه ۱۴۰۲ در کلینیک فوق تخصصی پرفسور قوام زاده مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع) ارائه شده است که خدمات تخصصی شامل: داخلی، جراحی عمومی، فک و صورت، پوست، جراحی کلیه و مجاری ادراری و اعصاب و روان، خدمات فوق تخصصی شامل قلب، ریه، گوارش، روماتولوژی، غدد، نفرولوژی و ناباروری و خدمات پاراکلینیکی اعم از تست ورزش، نوار قلب، هولدر فشارخون، اسپیرومتری، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، سونوگرافی، عمل هیستر، انتقال، پانچر، پانسمان، بخیه و تزریقات بوده است.

کلیدواژه‌ها: سیتی آنژیو قلب اندوسونوگرافی سیتی اسکن سونوگرافی پزشکی هسته ای سنجش تراکم استخوان بیمارستان امیرالمومنین


نظر شما :