نگاهی به مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری اراک

قطب درمان سرطان در غرب کشور مجهز به دستگاه شتاب دهنده خطی جهت درمان انواع تومورها و سرطان ها
۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۴۰۶۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۳
مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری اراک تنها مرکز درمان سرطان در غرب کشور است که به دستگاه شتاب دهنده خطی VERSA HD جهت درمان انواع تومورهای بدخیم و خوش خیم در استان مرکزی مجهز است که از این دستگاه تنها ۴ مورد در کشور فعال می باشد.
نگاهی به مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری اراک

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر عاطفه صالح فرد، رئیس بیمارستان آیت اله خوانساری گفت: مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری یکی از بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی استان مرکزی است که در سال ۱۳۸۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در سال ۱۳۹۷ فاز دوم این بیمارستان توسط مجمع خیرین سلامت بیمارستان افتتاح و راه اندازی شد.
وی افزود: در شهریور ۱۳۹۸ با توجه به کمبود اتاق های عمل جراحی؛ فاز سوم این بیمارستان با ۵ اتاق عمل شروع به ساخت و در بهار ۱۴۰۳ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
دکتر صالح فرد تصریح کرد: این بیمارستان در بخش های اورژانس (بخش شیمی درمانی سرپایی – درمانگاه - کلینیک زخم – بخش های بستری هماتولوژی و آنکولوژی(بانوان و آقایان) و ICU فعال است.
رئیس بیمارستان آیت اله خوانساری ادامه داد: این مرکز همچنین در تشخیص زود هنگام سرطان، واحد پرتودرمانی و تصویربرداری که شامل (سی تی اسکن، سونوگرافی، رادیوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی) است و همچنین آزمایشگاه و داروخانه در حال خدمت رسانی است.
وی با اشاره به خدمات تخصصی صورت گرفته توسط آزمایشگاه این مرکز خاطرنشان ساخت: آزمایشگاه مرکز علاوه برخدمات روزانه، در حوزه های تخصصی تشخیص زود هنگام سرطان با جواب دهی دقیق و سریع همراه با پاتولوژی فعال به بیماران بسیاری خدمت رسانی می کند.
دکتر صالح فرد گفت: در این مرکز واحد درمان زخم؛ ناشی از زخم های بستر و دیابت و ... در کلینیک زخم جهت بیماران بستری و سرپایی و برای خدمت رسانی به بیماران مهیا است.
وی با تاکید بر اینکه؛ خدمات پزشک عمومی‌ در قالب سرپایی ارائه می شود، افزود: در این مرکز پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزه های تخصصی هماتولوژیست و آنکولوژیست، عفونی، داخلی و روانپزشک روزانه آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند.
رئیس بیمارستان آیت اله خوانساری در پایان ضمن اشاره به خدماتی که در این مرکز ارائه می شود، تصریح کرد: ۴۵۰۰ ویزیت پزشک در درمانگاه و ۱۹۳۶۱ خدمات پاراکلینیک در آذر ماه ۱۴۰۲ در این مرکز ارائه شده است.

کلید واژه ها: بیمارستان بیمارستان آیت اله خوانساری زخم خوانساری سرطان پرتودرمانی شیمی درمانی هماتولوژی و آنکولوژی هماتولوژی آنکولوژی اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :