تامین امنیت و سلامت دو مقوله مهم در افتتاح مگاپروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)

۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۴۰۶۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۴
کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک، نمایندگانی از فرمانداری اراک و اداره کل امور اقتصادیی و دارایی در محل پروژه در دست احداث بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.
تامین امنیت و سلامت دو مقوله مهم در افتتاح مگاپروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اراک که در محل پروژه در دست احداث بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد؛ گفت: تنها با تامین دو مقوله مهم سلامت و امنیت مردم است که می توان این پروژه را افتتاح کرد.
به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در نشستی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک برگزار شد؛ افزود: ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) که سانتر بیماران ترومایی در غرب کشور است، با همت دولت سیزدهم در اتمام پروژه های نیمه تمام و همکاری های وزارت بهداشت، سازمان برنامه ریزی و بودجه با پیشرفت چشمگیری در حال سپری کردن مراحل پایانی است.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد پایانی پروژه معادل یک پروژه کامل است؛ تصریح کرد: این بیمارستان تمام امکانات و تجهیزاتی که برای یک بیمارستان جنرال و ترومایی نیاز است را دارد و دارای بخش های مختلف نوروسرجری، نورولوژی، عفونی، داخلی، ICU ،CCU و ... است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه جانمایی بیمارستان از ابتدا جانمایی درستی نبوده است، به مشکل پارکینگ، پمپ بنزین موجود در مسیر بیمارستان و ترافیک اشاره کرد و خواستار حمایت اعضای شورای شهر در خصوص رفع این مشکلات شد.
دکتر امانی ضمن اشاره به اینکه در یکسال اخیر تجهیزات بسیاری در حوزه سلامت به استان وارد شده است، ادامه داد: تمام همت خود را به کار بسته‌ایم تا طبق برنامه‌ زمانبندی شده این پروژه را به اتمام برسانیم و در این خصوص لازم می‌دانم از حمایت‌ها و تعامل همیشگی اعضای شورای اسلامی قدردانی نمایم.
وی با اشاره به اینکه بحث بهداشت و درمان بحث بسیار گسترده ای است، به آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن در زمینه آسیب به سلامت هشهریان تاکید کرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان در رفع این معضل مهم شد.
دکتر امانی به نیازهای آتی حوزه سلامت اشاره کرد و ابراز داشت: نیاز به دستگاه pet scan در تکمیل زنجیره درمانی سرطان استان، نیاز به تاسیس بیمارستان تخصصی روانپزشکی، تاسیس بیمارستان تخصصی اطفال، تاسیس بیمارستان تخصصی قلب و ارتقا بیمارستان زنان با توجه به جوانی جمعیت از جمله نیازهای استان در حوزه بهداشت و درمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به مطالبات بحق همشهریان در خصوص بهداشت و سلامت، افزایش فضای درمانی یکی از مهمترین نیازهای استان مرکزی بوده که امیدواریم با ساخت و بهره برداری از این بیمارستان این کمبودها تا حد زیادی مرتفع شود.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک شورای شهر شورای شهر اراک شهرداری اراک


نظر شما :