تمامی دستگاه‌های اجرایی بحث سلامت را در اولویت وظایف خود قرار دهند

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۶ کد : ۴۰۶۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸
پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی با حضور دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، دکتر حمید اخوان مشاور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وزارت بهداشت، دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر مسئولین استانی و دانشگاهی برگزار شد. در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مجامع سلامت استان مرکزی، از دو خانواده پرجمعیت در روستای قلیچ آباد استان مرکزی تقدیر شد.
تمامی دستگاه‌های اجرایی بحث سلامت را در اولویت وظایف خود قرار دهند

استاندار استان مرکزی در پنجمین مجمع سلامت استان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید بحث سلامت را در اولویت وظایف خود قرار دهند.
به گزارش وب‌دا مرکزی، دکتر فرزاد مخلص الائمه ضمن اشاره به پنج حوزه‌ مهم عدالت، امنیت، آزادی، رفاه و سلامت، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم است تا بحث سلامت را در اولویت وظایف خود قرار دهند و در تامین و تضمین آن حداکثر تلاش را داشته باشند.
وی ضمن اشاره به سند تحول دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم برنامه‌های اجرایی تعریف شده در حوزه سلامت برای دستگاه‌های اجرایی، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و وزارت بهداشت به‌ عنوان متولی و سایر دستگاه‌ها با همدلی و هم‌افزایی باید بتوانند به نشانگرهای تعیین شده در این طرح دست یابند.
دکتر مخلص الائمه به مهمترین نشانگرهای تعریف شده برای استان اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش امید به زندگی سالم با کاهش بار بیماری‌هایی است که منجر به مرگ زودرس می شوند؛ افزایش سرانه منابع انسانی و توزیع مناسب در حوزه سلامت؛ کاهش هزینه‌های کمرشکن حوزه سلامت، افزایش پوشش بیمه‌ای افراد و افزایش سهم صنایع دارویی کشور از جمله این نشانگرها است. 
وی تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان در زمان کرونا و همکاری تمامی دستگاه‌ها برای تولید و توزیع واکسن را ستودنی دانست و افزود: تمامی تلاش‌ها باید به سمت پیشگیری محوری باشد تا جایگزین درمان‌ محوری شود.
استاندار مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای برجسته انجام شده در استان، بحث نهضت نان کامل است که در استان مرکزی در بیش از نود نانوایی عرضه نان کامل انجام می‌شود و بزرگترین و اولین کارخانه تولید آرد کامل در کشور در استان مرکزی با صد در صد ظرفیت در حال عرضه آرد کامل است که با پیشروی در این مسیر و تقاضای بیشتر مردم می‌توانیم در این مسیر پیشتاز باشیم.

کلید واژه ها: سلامت حوزه سلامت استان مرکزی مرکزی دستگاه دستگاه اجرایی کامل اجرایی مجامع سلامت پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی مخلص الائمه


نظر شما :