نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مجامع سلامت قابل تقدیر است

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۷ کد : ۴۰۶۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۹
مشاور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش گفت: استان مرکزی از سال ۱۳۹۶ تا به امروز در برگزاری مجامع سلامت پیشرو و پیشگام بوده و با توجه به نگاه مثبت رئیس دانشگاه؛ سالیان متوالی، پیشرو خواهید بود.
نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مجامع سلامت قابل تقدیر است

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر حمید اخوان در این مراسم افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، مجامع سلامت احیا شده و فعالیت خود را در سطح کشور، استان ها و شهرستان ها مجددا شروع کردند. 
وی ادامه داد: در مجامع سلامت، هر موضوعی که سلامت مردم منطقه را تهدید کند مطرح می شود و موضوعات پس از جمع بندی به وزیر بهداشت ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر اخوان با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و سازمان ها عهده دار سلامت مردم هستند، خاطرنشان ساخت: ۲۰ الی ۲۵  درصد سلامت مردم کشور بر عهده وزارت بهداشت است و مابقی در دست سایر سازمان ها و ارگان ها و نهادها است و باید همه در این زمینه گام بردارند.
وی در پایان به بحث جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در برهه بسیار خطرناکی قرار داریم و باید همه سازمان ها و نهادها از این بحث حمایت کنند تا در آینده درگیر چالش بزرگتری در این خصوص نباشیم.
مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: استان مرکزی در تعداد موالید رکورد منفی دارد و در شش ماه اخیر برخلاف ۶ ماهه اول سال رو به افول رفته است.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به چاره اندیشی در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: باید تدبیری جدی برای بحث از جوانی جمعیت داشته باشیم که در این میان؛ وزارت بهداشت و درمان در خط مقدم این حوزه قرار دارد و انتظار داریم این خط مقدم تاثیر مثبت و اول را داشته باشد.

کلید واژه ها: سلامت جوانی جوانی جمعیت مرکزی بهداشت حمید اخوان وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک استانداری مرکزی مجامع سلامت پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی


نظر شما :