استان مرکزی پیشرو در جوانی جمعیت و برگزاری مجامع سلامت

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۰ کد : ۴۰۶۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۴۳
دکتر امانی در پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بحث جوانی جمعیت و برگزاری مجامع سلامت، پیشتاز است.
استان مرکزی پیشرو در جوانی جمعیت و برگزاری مجامع سلامت

به گزارش وب دا مرکزی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بیش از ۷۰ درصد بحث سلامت به دست سایر نهادها، سازمان ها، ائمه جمعه، روحانیت معزز، رسانه ها و … مرتفع می شود و باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانیم خدمات خوبی را در حوزه سلامت به مردم ارائه دهیم.
وی با اشاره به مجامع برگزار شده در استان ادامه داد: بحث مجمع سلامت از سال ۹۵ مطرح و در ۴ نوبت از سال ۹۶ تا  ۱۴۰۰ برگزار شده؛ که در سال ۱۳۹۶ با موضوع اجتماعی شدن سلامت، در سال ۱۳۹۷ با عنوان سبک زندگی سالم، در سال ۱۳۹۸ تحت عنوان کاهش سوانح و‌ حوادث ترافیکی، در سال ۱۴۰۰ با محوریت خود مراقبتی آری، خود درمانی هرگز و در سالجاری نیز با عنوان جوانی جمعیت و تعالی سلامت همراه با پزشک خانواده، این مجامع برگزار شده اند.
دکتر امانی ضمن اشاره به اینکه استان مرکزی پیشرو در برگزاری مجامع سلامت است؛ ابراز داشت: در زمینه معاونت اجتماعی خدمات بسیار خوبی ارائه شده و برگزاری مجامع در شهرستان ها به ریاست فرمانداران و روسای شبکه ها با مشارکت حداکثری تمامی دستگاه ها صورت گفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در زمینه جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی اراک، جلسات و کارگروه های بسیار خوبی برگزار کرده و رتبه خوبی را در سال گذشته به دست آورده است هرچند نواقصی وجود داشته، لذا با رفع نواقص در سالجاری، امیدواریم رتبه ممتاز را کسب نمائیم.
وی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در بحث جوانی جمعیت به تنهایی نمی تواند کارگشا باشد؛ خاطرنشان ساخت: ۷۰ درصد بحث جوانی جمعیت بر عهده دانشگاه است؛ اما ۳۰ درصد باقی مانده مشوق های بهتری برای فرزندآوری هستند. 
دکتر امانی با تاکید بر اینکه، جامعه ما در حال پیر شدن و پنجره جوانی جمعیت در حال بسته شدن است؛ گفت: کشور و به ویژه استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن نیاز به نیروی جوان و پویا دارد و نباید تبعات سالخوردگی را پشت مسائل حاشیه ای پنهان کنیم.
وی با اشاره به اینکه رتبه خوبی در کارنامه ملی جمعیت داریم، افزود: تا به حال ۱۷ جلسه در قرارگاه جوانی جمعیت و ۸۷ کمیته تخصصی با مصوبات عالی در این زمینه برگزار شده و همکاری بسیاری خوبی بین استانداری، دانشگاه و سایر دستگاه ها وجود دارد که امیدواریم این همکاری زمینه ساز اتفاقات خوشایندی در این خصوص در استان باشد.

کلید واژه ها: جمعیت جوانی جمعیت دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک سلامت جوانی فرزندآوری مجامع سلامت مجمع سلامت


نظر شما :