نگاهی به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) اراک؛ تنها مرکز تروما در سطح استان مرکزی

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۵ کد : ۴۰۷۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۰
مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) در سال ۱۳۲۹ احداث و در سال ۱۳۳۲ با یک درمانگاه و یک بخش سوانح مورد بهره برداری قرار گرفت؛ این بیمارستان تنها مرکز تروما در سطح استان مرکزی است.
نگاهی به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) اراک؛ تنها مرکز تروما در سطح استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر علی قاسمی رئیس مرکز در این خصوص گفت: مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) اراک در حال حاضر دارای ۳۲۰ تخت و ۲۸۰ تخت مصوب و فعال است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه ترانزیتی کشور، کلیه بیماران ترافیکی را به صورت شبانه روزی پذیرش می کند.
وی به واحدهای درمانی و پاراکلینیکی این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: بخش های بستری شامل: جراحی مغز و اعصاب، بیماری های داخلی مغز و اعصاب، اورتوپدی، عفونی، جراحی خانم ها، جراحی آقایان، بخش های ICU A , ICU B , ICU C ، ایزوله تنفسی و SCU  است.
دکتر قاسمی در خصوص جراحی هایی که در این بیمارستان انجام می شود، افزود: این مرکز دارای یک تالار عمل است که از ۹ اتاق عمل تشکیل شده و مجهز به دستگاه c.Arm، میکروسکوپ جراحی، سیستم آرتروسکوپی، سیستم لاپاراسکوپی و کرانیوتومی است و جراحی مغز با استفاده از دستگاه های کرانیوتومی و نورونویگیشن (Neuronavigation) که یکی از دستگاه های جراحی مغز با تکنولوژی روز دنیا می باشد، انجام می شود.
رئیس این مرکز به خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) دارای آزمایشگاه تشخیص طبی، مجهز به دستگاه های بروز است و روزانه بغیر از نمونه گیری از بیماران بستری حدودا به پذیرش ۱۵۰ نفر مورد نمونه گیری و آزمایش از مراجعین سرپایی می پردازد.
وی گفت: در این آزمایشگاه آزمایش هایی شامل: بیوشیمی خون، هماتولوژی، سرولوژی و هورمون شناسی، میکروب شناسی و پاتولوژی انجام می شود.
دکتر قاسمی افزود: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این مرکز با ۱۰ درمانگاه شامل: درمانگاه های ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، بیماری های داخلی مغز و اعصاب، بیماری های عفونی، بیماری های داخلی، جراحی عمومی، گفتار درمانی، طب سنتی، پوست، بیماری های اعصاب و روان و طب سالمندی روزانه حدودا به ۶۰۰ بیمار ارائه خدمات میکند.
وی ادامه داد: در کلینیک تخصصی این مرکز خدماتی همچون نوار عصب و عضله، آندوسکوپی و کولونوسکوپی توسط متخصصین انجام می شود؛ همچنین دارای کلینیک تخصصی سونوگرافی، سی تی اسکن و عکس رنگی است و خدماتی همچون انواع سونوگرافی مانند: سونوگرافی های شکم و لگن، کالر داپلر، ترنس واژینال و سایر سونوگرافی ها، انواع سی تی های با تزریق و بدون تزریق توسط متخصصین انجام می شود و نمونه برداری و گذاشتن انواع کاتتر تحت هدایت سونوگرافی یا سی تی اسکن نیز در این مرکز توسط متخصصین مربوطه صورت می گیرد.
وی به اورژانس تخصصی این مرکز اشاره و بیان کرد: اورژانس تخصصی از یک بخش سرپایی و دو بخش بستری تشکیل شده که مجهز به دستگاه های رادیولوژی، سی تی اسکن اسپیرال مولتی اسلایس و سونوگرافی است و به بیماران اورژانسی و تصادفی خدمات خود را ارائه می دهد.
 دکتر قاسمی گفت: بیمارستان دارای کلینیک عمومی واقع در ضلع جنوبی بیمارستان است که به صورت مستقل توسط پزشک عمومی به بیماران سرپایی و غیر اورژانس ارائه خدمت می کند و اعمال سرپایی مانند: خدمات تزریقات و پانسمان نیز در آن انجام می شود؛ همچنین داروخانه تخصصی این مرکز روزانه به بیماران خاص، پیوند اعضاء و MS ارائه خدمت خدمت رسانی می کند.
رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) در پایان ضمن اشاره به خدماتی که در طول یک ماه در این مرکز ارائه شده است، تصریح کرد: ۸۶۳۲۰ خدمت در آزمایشگاه، ۱۵۶۹ عمل جراحی و ۱۱۹۵۷ خدمت در کلینیک عمومی، آمار خدماتی است که در آذرماه ۱۴۰۲ از طریق این مرکز ارائه شده است.

کلید واژه ها: جراحی جراحی مغز کلینیک تخصصی سونوگرافی مغز مغز اعصاب مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۲ )

نظر شما :