نگاهی به مرکز آموزشی درمانی آیت اله طالقانی اراک

سانتر تخصصی و فوق تخصصی‌ زنان و زایمان غرب کشور/ برگزاری کلاس های آمادگی زایمان به صورت رایگان در این مرکز
۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۶ کد : ۴۰۷۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۷
رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک گفت: این مرکز به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان در اراک و لزوماً غرب کشور از سال ۱۳۴۶ بنا شده و به صورت فعال و تخصصی در سال ۱۳۷۱ با احداث طبقه فوقانی، افزایش فضای فیزیکی و در اختیار قرار گرفتن تعداد بیشتری از کادر درمانی شامل پزشکان متخصص، فوق تخصص، کارشناسان پرستاری و مامایی به صورت استخدامی و طرحی تا به امروز فعال ترین بیمارستان زنان در سطح استان مرکزی بوده است.
نگاهی به مرکز آموزشی درمانی آیت اله طالقانی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: در حال حاضر مرکز درمانی آموزشی آیت اله طالقانی با داشتن ۱۰۱ تخت مصوب یکی از بزرگترین مراکز عمده آموزشی درمانی در سطح استان و غرب کشور است.
وی به بخش های مختلف این مرکز اشاره کرد و تصریح کرد: بیمارستان طالقانی دارای بخش های تخصصی اعم از بخش جراحی، پست پارتوم، اتاق عمل، بخش زایمان، بخش LDRP، زایمان با حضور (مامای همراه)، نوزادان، NICU، اورژانس زنان کلینیک زنان، کلینیک سطح ۲ ناباروری، واحد ارزیابی سلامت جنینNST، واحد آزمایشگاه، واحد سونوگرافی، واحد ماموگرافی، کلینیک پلویک نوار مثانه(تست نوار مثانه)، کلینیک رتینوپاتی (ROP)، کلینیک پریناتولوژی، داروخانه سرپایی، کلاس های آموزش مادران و... است.
رئیس بیمارستان آیت اله طالقانی اراک به ارائه آماری از این مرکز پرداخت و ادامه داد: در طول یکماه به طور میانگین؛ در بخش های بستری و سرپایی پاتولوژی بالغ بر ۲۰۰ پذیرش، بالغ بر ۸ هزار پذیرش در آزمایشگاه، ۲۰۰ مورد پذیرش در بخش رادیولوژی، بالغ بر هزار مورد پذیرش در بخش سونوگرافی و بالغ بر صد مورد در بخش سیتولوژی سرپایی و بستری پذیرش شده اند.
وی خاطرنشان ساخت: آمار درصد ضریب اشغال تخت بخش های بستری در سال ۱۴۰۲ به ترتیب بالاترین آمار عبارتند از: ۹۸ درصد در بخش NICU، حاملگی پر خطر ۷۹ درصد و نوزادان 77 درصد بوده است.
وی با تاکید بر برگزاری کلاس های آمادگی زایمان در این مرکز، افزود: این کلاس ها با هدف زایمان فیزیولوژیک و آسان و تمرینات ورزشی یوگا، ریلکسیشن بیش از ۶۵۰ مادر باردار از ابتدای سال۱۴۰۲ به صورت رایگان در کلاس های آموزشی این مرکز شرکت کرده اند، که لازم به ذکر است این کلاس ها در نوبت عصر و صبح و هر روز هفته با حضور همسران برگزار شده و در پایان گواهی پایان دوره قابل قبول برای تمام مراکز انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام به صورت پیامکی و بدون مراجعه حضوری است، گفت: برگزاری جلسه مشاوره روانشناسی با روانشناس مرکز، ذکر علائم هشدار و خطر، آموزش مراقبت‌های بعد از زایمان(شیردهی، مراقبت از نوزاد و...)، بازدید از اتاق زایمان و آشنایی با فضای فیزیکی و تجهیزات، برگزاری کلاس‌ها توسط مجرب‌ترین ماماهای بیمارستان طالقانی و با کیفیت بالا، برگزاری یک جلسه مشاوره تغذیه و ارائه اطلاعات کافی جهت تغذیه در دوران بارداری و شیردهی، آشنایی با انواع روش‌های زایمان بی‌درد دارویی (بی درد اسپاینال و اپیدورال) و غیردارویی و همچنین آموزش گروهی و بهره‌گیری از تجارب سایر مادران از دیگر اقداماتی است که در این مرکز صورت می گیرد.
رئیس بیمارستان آیت اله طالقانی اراک در پایان ابراز داشت: در آینده ای نزدیک با تلاش مسئولین وقت دانشگاه، مرکز به ساختمان جدید خود با عنوان بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی در محل مجتمع درمانی آموزشی امیرالمومنین (ع) منتقل خواهد شد.

کلید واژه ها: سانتر تخصصی و فوق تخصصی‌ زنان و زایمان غرب کشور بیمارستان طالقانی بیمارستان آیت اله طالقانی زایمان بیمارستان ناباروری درمان ناباروری اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک تخصصی زنان و زایمان


نظر شما :