اجرای برنامه نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان با مشارکت فعال ۸۵ بازرس بهداشت محیط

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۵ کد : ۴۰۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۹۰
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان با مشارکت فعال ۸۵ بازرس بهداشت محیط همزمان با حلول ماه ضیافت الهی آغاز و تا پایان روز عید سعید فطر ادامه خواهد یافت.
اجرای برنامه نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان با مشارکت فعال ۸۵ بازرس بهداشت محیط

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، مهندس حسن مهرعلی افزود: در این برنامه نظارتی در تایم اداری و غیر اداری و به صورت روتین، مشارکتی، ضربتی و تشدیدی واحدهای قنادی، آشپزی، حلیم پزی، واحدهای عرضه خرما، واحدهای تولید لبنیات، خبازی ها، فتیر پزی و در تایم شب سفره خانه، رستوران، اغذیه فروشی و استخرهای شنا مورد پایش قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مغایرت ضمن آموزش به واحد مربوطه، تخلف صورت گرفته منجر به تذکر، اخطار، اقامه دعوا و ممانعت از ادامه فعالیت و پلمپ موقت خواهد شد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در این برنامه مساجد، اماکن متبرکه و واحدهای تهیه و توزیع نذورات در اماکن عمومی نیز پایش  می گردد و آموزش های لازم در خصوص حفظ و ارتقاء سلامت روزه داران ارایه می گردد.

وی تصریح کرد: در برنامه نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان کارشناسان بهداشت محیط مجهز به کیت های پرتابل  شوری سنجش، سنجش روغن و سنجش آلودگی سطح و ... می باشند و به صورت همزمان سنجش و پایش آب و نمونه برداری آب و غذا نیز صورت می گیرد.

مهندس مهرعلی در پایان گفت: با توجه به طرح نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان رعایت موارد ذیل از شهروندان و واحدهای صنفی درخواست می شود.

 

1- در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت موازین بهداشتی مراتب به نزدیکترین مرکز جامع سلامت و یا با شماره 190 اطلاع رسانی شود.

2- واحدها قنادی مکلف به عرضه زولبیا و بامیه ممتاز می باشند و موضوع در کمیسیون نظارت با سیاست تک نرخی و هدف ارتقا کیفیت مصوب و مقرر شده است و هیچگونه توجیهی مبنی بر فقدان کیفیت پذیرفته شدنی نیست.

3- اقلام آش و حلیم را صرفاً از واحدهای مجاز صنفی خریداری و عرضه در واحدهای پارکینگی و زیر پله ای و صنوف غیر مجاز ممنوع است.

4- در صورت خرید نان با رنگ روشن ناموزون و نمک بالا و شور مزه و نیز  زولبیا و بامیه با رنگ زرد نامتعارف و یا طعم روغن سوخته سریعاً به مراکز بهداشت اطلاع دهند.

5- پیگرد حقوقی فروشندگان دوره گرد به لحاظ تخلف بهداشتی زمان بر است، لذا ضمن خوداری از خرید اقلام غذایی و بهداشتی از فروشندگان در مبادی ورودی و خروجی و برخی از میادین، موارد را سریعاً اطلاع دهید.

6- عرضه شیر داغ و چای در اماکن عمومی در تایم افطار و سحر در لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی ممنوع و پیشنهاد به لیوان های کاغذی و سلولزی است.

7- در صورت استفاده از لیوان های شیشه ای در اماکن عمومی حتماً و الزاماً می بایست پس از جمع آوری، شستشو و گندزدایی شود.

8- در صورت استفاده از سبزیجات، الزاماً مراحل پاکسازی، انگل زدایی و گندزدایی و شستشو را رعایت کنید.

کلید واژه ها: برنامه نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک مهندس حسن مهرعلی


( ۲ )

نظر شما :