نگاهی به مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک

تنها مرکز تخصصی اطفال و روانپزشکی در استان مرکزی
۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۱ کد : ۴۰۸۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۳
مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر در سال ۱۳۱۸ احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت؛ این بیمارستان تنها مرکز تخصصی اطفال و روانپزشکی در سطح استان مرکزی است.
نگاهی به مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر صابر مقدم رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک، در این خصوص گفت: این مرکز با گذشت ۸۴ سال از عمرش یکی از پیرترین بیمارستان های استان است و همچنان استوار و مقاوم با تجهیزات به روز به کار خود ادامه و به مراجعین در داخل و خارج از استان ارائه خدمت می کند.
وی افزود: این بیمارستان در حال حاضر دارای ۲۷۹ تخت فعال و ۲۲۰ تخت مصوب است که به صورت شبانه روزی فعال است.
وی به واحدهای درمانی و پاراکلینیکی این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: بخش های بستری شامل ICU جنرال، PICU ، NICU، چشم، گوش و حلق و بینی، نوزادان، کودکان و روانپزشکی و بخش های پاراکلینیک شامل: آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI، سونوگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی کودکان، ECT ، EEG و درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی چشم، قلب، روانپزشکی و گوش و حلق و بینی است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک ادامه داد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی اطفال این مرکز از سال گذشته تاکنون در نوبت شب ها از ساعت ۲۰ به مراجعین خدمات ارائه نموده و از این پس نیز علاوه بر شب ها در روزهای جمعه در نوبت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به مراجعین است.
دکتر صابر مقدم تصریح کرد: در شبانه روز بالغ بر ۱۳۰۰ مراجعه کننده به این مرکز وجود دارد و به صورت روزانه ۳۰ نفر در اتاق عمل پذیرش می شوند که استان های همجوار را نیز پوشش می دهد.

کلید واژه ها: تخصصی استان بیمارستان کودکان کودکان بیمارستان امیرکبیر بیمارستان امیرکبیر اراک اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۲ )

نظر شما :