۵۵۰ هزار نفر از مردم استان مرکزی در پویش ملی سلامت شرکت کردند

۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۴۱۰۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۵۵۰ هزار نفر از مردم این استان در پویش ملی سلامت با هدف شناسایی و مراقبت از بیماران پُرفشارخون و دیابت شرکت کردند.
۵۵۰ هزار نفر از مردم استان مرکزی در پویش ملی سلامت شرکت کردند

به گزارش وب دا مرکزی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر «اردلان زیلابی»، افزود: در این پویش تاکنون پنج هزار بیمار مبتلا به فشارخون و سه‌هزار نفر مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
وی بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی تاکنون در این پویش شرکت کردند و امید است تا پایان دی‌ماه جاری، تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال در این پویش شرکت کنند.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: ۱۰۰ درصد جمعیت هدف در چهار شهر استان مرکزی و ۹۵ درصد جمعیت در بیشتر شهرهای استان در این پویش مشارکت کردند.
دکتر زیلابی افزود: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز شده و تا پایان دی‌ماه جاری ادامه دارد و جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر پرفشاری خون و دیابت ارزیابی و غربالگری می‌شوند.
وی بیان کرد: دلیل اجرای این پویش نیز این است که یک چهارم افراد مبتلا به دیابت و ۴۰ درصد افرادی که پرفشاری خون دارند، از بیماری خود بی‌اطلاع‌ هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف اصلی «پویش ملی سلامت» شناسایی زودرس این افراد، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این ۲ بیماری است.
دکتر زیلابی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت در این پویش شرکت کنند.
گفتنی است «پویش ملی سلامت» با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» از ۲۰ آبان‌ماه تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کلید واژه ها: پویش پویش ملی سلامت ملی سلامت جمعیت درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک اراک استان مرکزی


نظر شما :