راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۰ کد : ۴۱۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۲۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزی خبر داد.
راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزی

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان با اعلام این مطلب، افزود: سیستم پکس امکان دسترسی آنلاین داده های تصویر برداری با کیفیت بالا را در بین پنج بیمارستان استان فراهم کرده است که در حال حاضر به صورت آنلاین و متمرکز تمام تصاویر در یک سامانه تحت وب قابل رویت می باشد که در هر زمان، هر مکان و  از هر سیستم سخت افزاری مانند لب تاپ، سیستم کامپیوتر (PC) و گوشی های اسمارت فون، بدون نیاز به نصب اپلیکیشن قابل دسترسی می باشند.

وی اظهار داشت: آرشیو و ذخیره سازی اطلاعات تصویربرداری، انتقال سریع داده ها، دسترسی سریع و آنلاین به اطلاعات از طریق اینترنت و اینترانت و کاهش هزینه های رادیولوژی از مزایای استفاده از سیستم پکس متمرکز در این 5 بیمارستان استان می باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد:  سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس اکنون در پنج بیمارستان، حضرت ولی عصر(عج)، حضرت امیرالمومنین (ع)، آیت الله خوانساری، امیرکبیر و بیمارستان امام خمینی (ره) محلات راه اندازی شده است که این بیمارستان ها می توانند تصاویر رادیولوژی، ام آر آی، آنژیوگرافی، آندوسکوپی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ماموگرافی، اکو قلب و کلا هر دستگاه پزشکی که تصویری را در این مراکز ثبت و ضبط می کنند از طریق سیستم پکس در اختیار یکدیگر و پزشکان، متخصصان و اعضاء هیئت علمی که توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برای آنها نام کاربری و پسورد ورود به سامانه تعریف شده است، قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: مزایای جایگزینی پکس را می توان در کاهش هزینه خرید فیلم رادیولوژی و سایر ملزمات آن، جلوگیری از آسیب به محیط زیست به دلیل برگشت ناپذیر بودن فیلم ها، کاهش هزینه های سرباری بیمارستان ها و جلوگیری از افزایش سالانه این هزینه ها، ایجاد امکان خواندن فیلم در هر ساعت از شبانه روز و از هر نقطه جهان توسط تیم متخصص و ارتقا سطح کیفی خدمات دانست.

دکتر جمالیان ادامه داد : امید است کلینیک های تخصصی، خصوصی و بیمارستان های غیر دولتی هم از این سامانه متمرکز استقبال نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه در فاز دوم  این عملیات تمامی بیمارستان های استان به این سیستم مجهز می شوند، افزود: استفاده از سیستم PACS و راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز در بیمارستان های استان در جهت خدمت رسانی به همشهریان گرامی یکی از اقدامات ارزنده به مردم استان مرکزی می باشد که این مهم حاصل زحمات و پیگیری های مدیریت و پرسنل مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه می باشد که قدردان این همت و پشتکار می باشیم.

کلید واژه ها: سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۲۰ )

نظر شما :