قدمی دیگر به سمت عدالت در سلامت

افتتاح و راه اندازی پیشرفته ترین مرکز تصویربرداری ام آر آی(MRI) شهرستان خمین
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۹ کد : ۴۱۲۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۸
آئین افتتاح و راه اندازی مرکز تصویربرداری ام آر آی (MRI) در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خمین با حضور علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، سید مجتبی آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی، دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر رحیمی رییس دانشکده خمین و جمعی از روسای ادارات و مسئولین مربوطه برگزار شد.
قدمی دیگر به سمت عدالت در سلامت

 آئین افتتاح و راه اندازی پیشرفته ترین مرکز تصویربرداری ام آر آی(MRI) در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) خمین برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی؛ نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان به ویژه در بیمارستان که ساختمان و تجهیزات آن فرسوده شده بود، کمبودهای اساسی وجود داشت که خوشبختانه در سالهای اخیر با همراهی های دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پیشرفت های خوبی در حوزه سلامت شهرستان صورت گرفته است.
علیرضا نظری افزود: با توجه به جذب دانشجو در ۵ رشته جدید و تقاضا برای جذب دانشجوی پزشکی، تاسیس و مجهز کردن بیمارستان را در اولویت حوزه بهداشت و سلامت قرار دادیم و با پیگیری های مسئولان به ویژه دکتر امانی توانستیم خدمات گسترده تری ارائه دهیم و اکنون همشهری های خمینی برای انجام ام آر آی دیگر نیاز به مراجعه به شهرهای اطراف ندارند و همچنین با وجود دو دستگاه سونوگرافی شرایط خدمات رسانی در حد مطلوب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه گفت: با افتتاح این دستگاه یک قدم دیگر به سمت عدالت در سلامت که شعار اصلی وزیر بهداشت و دولت سیزدهم است، برداشته شد.
وی با اشاره به اینکه، دانشکده علوم پزشکی خمین پیشرفت های خوبی در سال های اخیر داشته است، افزود: دانشکده های علوم پزشکی خمین و ساوه هیچگاه جدا از دانشگاه مرکز استان نبوده اند و به عنوان نیروهای کمکی ما در کل استان هستند.
دکتر امانی ضمن اشاره به پویش ملی سلامت، خاطرنشان کرد: در طرح ملی غربالگری، شهرستان خمین رتبه اول را در کشور کسب کرده و این نشان دهنده فهیم بودن مردم این شهرستان است.
وی ادامه داد: تجهیزاتی که در یکسال و نیم اخیر وارد استان مرکزی کرده ایم معادل ده سال گذشته است و اقداماتی اعم از جذب پزشکان و تکمیل پروژه های نیمه تمام و ... از جمله فعالیت های موثر و با ارزش در حوزه سلامت استان مرکزی بوده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت: این دستگاه جزو پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری کشور است که با راه اندازی آن قدم بزرگی در بحث تشخیص و درمان شهرستان اتفاق افتاده است.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در مجموعه علوم پزشکی شهرستان در سال ۱۴۰۲ رخ داده است؛ گفت: در حوزه آموزش ۵۰ درصد رشته ها رشد داشته اند و ۳ رشته اضافه شده و ۴ رشته دیگر نیز در سند تدوین در دست بررسی است.
وی افزود: در بخش درمان نیز اقدامات ارزشمندی اعم از آماده شدن مرکز ناباروری، مرکز توابخشی و فیزیوتراپی که در دهه فجر افتتاح خواهند شد، رخ داده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: دستگاه (MRI) با مشارکت خیر نیک اندیش سلامت حاج ذبیح اله اصغری با هزینه ای بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال تهیه شده است و دارای قدرت ۱.۵ تسلا و سرعت و تشخیص بسیار بالاست.
وی به مزایای این دستگاه اشاره کرد و گفت: این دستگاه امکان نقشه برداری از مغز، آنژیوگرافی بافت ها و تشخیص فوق تخصصی اطفال را داراست و دارای رزولیشن بالا، نداشتن محدودیت وزنی، مجهز به هوش مصنوعی، تشخیص بالا، سرعت بالای خدمات دهی و ... که علاوه بر خمین، شهرهای همجوار را نیز پوشش می دهد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: خمین علوم پزشکی خمین دانشکده علوم پزشکی خمین علوم مرکز تصویربرداری ام آر آی (MRI) بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خمین مرکز تصویربرداری ام آر آی MRI دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۱ )

نظر شما :